totuus

Kati Haapakoski 19.5. 07:00

Uskomaton menestys, mutta totta kuitenkin

Karoliina Paavilainen
Kati Haapakoski on M&M:n uutispäällikkö.

Musti ja Mirri osoittaa, että suomalaisilla on kaikki mahdollisuudet menestyä erikoiskaupassa.

Markkinointi & Mainonta valitsi Vuoden markkinointijohtajaksi 2017 Mustin ja Mirrin toimitusjohtajan Mika Sutisen. Sutisen johdolla Mustista ja Mirristä on muodostunut selkeä, tunnistettava erikoiskauppa. Yrityksen liikevaihto ja -tulos ovat kasvaneet sekä Suomessa että ulkomailla.

Mustilla ja Mirrillä on yli miljoona kanta-asiakasta, joista noin puolet on Suomessa. Se on jo sinänsä saavutus.

Liiketoiminta kehittyy jatkuvasti. Yritys on ryhtynyt tarjoamaan myös eläinlääkärin palveluja. Suomeen avautuu tänä vuonna kolme Vettris-klinikkaa, ja Sutisen mukaan tarkoitus on edetä nopeasti valtakunnalliseksi.

Markkinointi liittyy kaikkeen toimintaan Mustissa ja Mirrissä. Kaupan tavoitteena on tuottaa asiakkaille lisäarvoa, ja se haluaa osoittaa olevansa asiakkaansa näköinen. Valtaosa asiakkaista on lemmikinomistajia, joten yritys kehittää tapoja pitää yhteyttä lemmikin elinkaareen. Asiakkaan tarpeet ovat ensisijaisia.

Myös henkilöstöstä yritys huolehtii. Se kouluttaa esimerkiksi eläintenhoitajia myyjiksi. Työntekijöiden asiantuntemus ja kiinnostus näkyvät asiakkaalle asti. Lemmikkieläimet ovat tervetulleita myymälöihin.

Musti ja Mirri on tähän asti ollut menestys, jota on rakennettu järjestelmällisesti ja määrätietoisesti. Sen toimintatavoista voivat ammentaa muutkin. Mikä parasta, Musti ja Mirri osoittaa, että suomalaisilla on kaikki mahdollisuudet menestyä erikoiskaupassa – sekä Suomessa että sen ulkopuolella.

Teksti on julkaistu M&M-lehden numerossa 10/2017.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Mainonnan monitaho

22.09.2017 10:37

Tuula Kallio valittiin Mainonnan Monitahon saajaksi

Dagmarin Tuula Kallio on vuoden 2017 Mainonnan Monitaho -tunnustuksen saaja. Hän haluaa ohjata tunnustukseen kuuluvan MAT-säätiön stipendin startupille, joka edistää tekoälyn ja teknologian hyödyntämistä markkinoinnissa. 5 000 euron arvoisen stipendin saavaa yritystä etsitään vielä.