Kommentti: Bisnesmallina kusetus - Vassisen verkostoissa - Markkinointi&Mainonta




ILMOITUS, SISÄLTÖ JATKUU ALLA

ILMOITUS, SISÄLTÖ JATKUU ALLA
ILMOITUS, SISÄLTÖ JATKUU ALLA
ILMOITUS, SISÄLTÖ JATKUU ALLA

Vassisen verkostoissa

Kommentti: Bisnesmallina kusetus

3
En ole hankkinut telemarkkinointikieltoa, koska ihan myyntiteknisestä näkökulmasta on kiinnostavaa seurata myyjien puheita. Näppituntumalta arvioiden kaikki puhelut perustuvat jonkinasteiselle vedätykselle.

Sain pari viikkoa sitten puhelun, jossa ujo ja hento ääni kysyi voisiko hän tehdä oppilastyönä firmallemme kotisivut. Yrityksellä tarpeita kotisivuille ei ollut, joten sanoin “ei kiitos”. Myöhemmin aloin miettiä, että seuraavalle kirjalleni pitäisi itse asiassa tehdä verkkosivut. Aloin sitten etsimään puhelutiedoista soittotietoja, koska tiedän, että harjoittelupaikan saaminen on monesti työn ja tuskan takana.

Tarkastaessani puhelinnumeron selvisi, että soittaja ei ollutkaan mikään harjoittelija vaan yritys. Tutkiessani tarkemmin firman taustoja selvisi verkkokeskusteluista, että kyseinen yritys myy palveluitaan hyvin epämääräisin keinoin (mukamas oppilastöinä) ja toiminta oli muutenkin aika hämärää. Alkoi todenteolla keittämään.


--> Juttu jatkuu
Juttu jatkuu

Hyvä vierailija!

Marmain arkisto on vain rekisteröityneiden käytettävissä.
"Voit kirjautua palveluun tästä."
Mikäli sinulla ei ole tunnusta Talentumin palveluihin, voit myös rekisteröityä maksutta yllä olevasta linkistä.

3

3 kommenttia

7.2.2012 8:27
Samaa kusetusta olen itse ihmetellyt jo vuosia. Miten voi perustaa firman toiminnan kusetukseen?

Tästä seuraa vielä se, että rehelliset yrittäjät ja soittajat kärsivät heti. Mädät firmat pilaa koko myyntialan ja soittamalla kontaktointi muuttuu painajaiseksi.
8.2.2012 7:22
"Capitalism is about getting fucked."

Tämä aforismi löytyy leffasta "Scarface". Scripti on Oliver Stonen.
8.2.2012 9:35
Lehtienkustantajat taitaa olla telemarkkinointifirmojen isoimmat asiakkaat. Miksi muuten vanhaa asiakasta ei pidetä muuten hyvänä vaan käytetään kallista+usein asiakasta ärsyttävää markkinointitapaa tilauksen uusimiseen? Ja monesti opetetaan asiakkaat vielä "unohtamaan" läsyn jatkotilaus koska telemyyjä soittaa kuitenkin ja tekee paremman tarjouksen kuin mitä suoralla jatkotilauksella saisi.

B2B-telemarkkinoinnissa hupaisia keissejä vasta onkin, varsinkin liidienluontibisneksessä, jota jotkut mainostoimistotkin ovat käyttäneet.
Kommentoi
Lähettämällä kommentin hyväksyt säännöt.
Kaikki viestit tarkistetaan ennen hyväksymistä