KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Regi

Hasse Eranka, haastattelijana Pia Grahn 15.11. 13:19

Hasse Eranka, Republic of Communications: ”Salainen reseptimme on meidän upeat ihmiset!”

 

Regi vetää Vuoden Toimisto-tutkimusta Suomessa ja Ruotsissa ja Norjassa Årets Byrå-nimellä. Suomessa Vuoden Toimisto-tutkimuksen toteutuksesta vastaa Norstat Finland ja mediapartnerina toimii Alma Media. Toinen kierros Vuoden Toimisto-tutkimusta on juuri käynnistynyt!

Pia Grahn, Regin toimitusjohtaja, haastattelee Vuoden Toimisto 2017-voittajia, vuorossa Hasse Eranka, Republic of Communications:in toimitusjohtaja. Toimisto voitti kategorian "Viestintä-, PR- ja sisältötoimistot".

  1. Hasse Eranka, Republic of Communications:in toimitusjohtaja – te menitte heti ensimmäisenä vuotena mukaan Vuoden Toimisto-tutkimukseen – ja voititte oman kategorianne ”Viestintä-, PR- ja sisältötoimistot” Millä mielellä lähditte mukaan ja mitä voitto teille merkitsi?
    - Tulimme markkinoille viestintätoimistona, joka puhuu yritysten kaupallisten osastojen kanssa samaa kieltä ja vauhdittaa asiakkaidemme liiketoimintaa viestinnän keinoin. Vuoden toimisto -tutkimus oli meille erinomainen tapa läpileikata omaa toimintaamme ja saada asikaspalautetta siitä olemmeko missiomme kanssa oikealla tiellä. Jokainen yritys katsoo toimintaansa sisältäpäin, joten oli myös tärkeää saada ulkopuolinen, tässä tapauksessa asiakkaitten näkemys siitä miten hyviä työssämme olemme. Vuoden Toimisto-titteli merkitsi meille ennen kaikkea sitä että emme ole ajatustemme kanssa yksin ja olemme onnistuneet saavuttamaan paikkamme markkinassa ja vakuuttamaan asiakkaamme.
     
  2. Vuoden Toimisto on jokavuotinen tutkimus missä palkitaan ne toimistot joilla ovat tyytyväisimmät asiakkaat. Mikä teidän salainen formula on?
    - Salainen formulamme, jos sitä voi siksi kutsua, on meidän upeat ihmiset. Toimistomme on täynnä työhönsä intohimoisesti suhtautuvia, erilaisia taustoja omaavia ammattilaisia, joita kaikkia yhdistää halu ratkoa asiakkaamme liiketoimintahaasteita viestinnän keinoin.
     
  3. Minkälaista hyödyllistä tietoa saitte tutkimuksesta?
    Asiakastyytyväisyyden mittaaminen oli tietysti yksi tärkeä asia. Toinen asia oli tietysti se missä asiakkaamme näkevät, että olemme erityisen vahvoja ja missä osaamisalueilla meillä on eniten kehitettävää. Olemme huomioineet tämän muun muassa viimeaikaisissa rekrytoinneissamme. Kolmas konkreettinen hyöty on Vuoden Toimisto –tittelin mukana tuoma brändiarvo ja kasvanut kiinnostus toimistoamme kohtaan niin työnantaja- kuin asiakasnäkökulmasta. Olemme saaneet luotua uusia, mielenkiintoisia kontakteja sekä kotimaisia ja kansainvälisiä asiakasprojekteja.
     
  4. Miten olette käyttäneet tätä tämän vuoden aikana – onko toimistollanne uusia rutiineja, jotka voitte jakaa?
    -Meille tulee nykyään toimistolle joka maanantai hedelmäkori ja kahvi on vaihtunut Luomuun – ei vaan vakavasti puhuen uusia rutiineja meillä ei niinkään ole, mutta olemme saaneet vuoden aikana toimistoomme paljon uusia lahjakkaita ihmisiä ja uutta osaamista. Tämän myötä olemme pystyneet tarjoamaan asiakkaillemme laaja-alaisempaa toimistokumppanuutta kuin aiemmin esimerkiksi kansainvälisten asiakkuuksien parissa.
     
  5. Mitä olette ottaneet mukaan ensimmäisestä vuodesta, nyt kun olette mukana myös tänä vuonna?
    -Viime vuoden tuloksista saimme paljon hyödyllistä asiakaspalautetta, mikä on auttanut meitä kehittämään toimintaamme. Samaa odotamme myös tältä vuodelta. tämä toimiala, niin kuin moni muukin on raaka. Hetkeksikään ei auta jäädä paikalleen vaan omaa toimintaa pitää kehittää jatkuvasti.
     

 

Kiitos Hasse!

 

Pia Grahn, Toimitusjohtaja, Regi

Lisää kumppanisisältöä