KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Regi

Samppa Vilkuna, haastattelijana Pia Grahn 13.10. 08:00 päivitetty 13.10. 08:38

Vuoden Toimisto 2017-voitto on Supersonin ”Proof of Concept”

Regi vetää Vuoden Toimisto-tutkimusta Suomessa ja Ruotsissa ja Norjassa Årets Byrå-nimellä. Suomessa Vuoden Toimisto-tutkimuksen toteutuksesta vastaa Norstat Finland ja mediapartnerina toimii Alma Media. Toinen kierros Vuoden Toimisto-tutkimusta on käynnistynyt ja palkintogaala pidetään 8.2.2018!

Pia Grahn, Regin toimitusjohtaja, haastattelee Vuoden Toimisto 2017-voittajia, vuorossa Samppa Vilkuna, Supersonin toimitusjohtaja. Toimisto voitti kategorian ”Markkinointiviestinnän toimistot - Myyntikate alle 5 miljoonaa euroa”.

1. Samppa Vilkuna, Supersonin toimitusjohtaja, te menitte heti ensimmäisenä vuotena mukaan Vuoden Toimisto-tutkimukseen – ja voititte oman kategorianne: Markkinointiviestinnän toimistot (Myyntikate yli 5 miljoonaa euroa). Millä mielellä lähditte mukaan ja mitä voitto teille merkitsi?

Samppa Vilkuna: Meille lähtö tutkimukseen oli itsestään selvä, koska meillä Suomessa ei ole ollut mitään vastaavaa aikaisemmin. Meille tutkimus oli tietyllä tapaa ´proof of concept´, sillä olimme lähteneet muuttamaan alaa radikaalilla liiketoimintamallilla. Spesialistimalli eroaa markkinalla suuresti muista alan toimijoista ja asiakkaan suuntaan tämä näkyy selkeästi isona etuna. Nyt siis myös tutkitusti!

2. Vuoden Toimisto on jokavuotinen tutkimus missä palkitaan ne toimistot joilla ovat tyytyväisimmät asiakkaat. Mikä teidän salainen formula on?

Samppa Vilkuna: Eihän se olisi salainen jos sen kertoisin, eiks ni?

Mun mielestä kolme asiaa joista meidän oma formula koostuu:

  1. meidän asiakkuusjohdolla on kokemusta asiakkaan puolelta markkinointijohdon tehtävistä ja ymmärrämme asiakkaan päässä olevat liiketoiminnalliset paineet
  2. spesialistimalli mahdollistaa parhaan mahdollisen luovan tiimin asiakkaan tarpeisiin sekä se poistaa paineen väkisin myydä jotain tiettyä suunnittelijaa/ratkaisua
  3. prosessi joka mahdollistaa aikataulun, budjetin ja projektin läpiviemisen tehokkaasti. Simple!

 

3. Minkälaista hyödyllistä tietoa saitte tutkimuksesta?

Samppa Vilkuna: Erittäin merkittävä hyöty tulee tutkimuksen brändiarvosta. Erityisesti ruotsalaiset asiakkaamme ovat erittäin vaikuttuneita ykköspaikastamme Årets Byrå tutkimuksessa ja näkee selkeästi kuinka merkittävästä asiasta naapurimaassamme on kysymys. Toivomme tietysti että Vuoden Toimisto -tutkimuksen brändiarvo kasvaa samoille sfääreille täälläkin!

4. Miten olette käyttäneet tätä tämän vuoden aikana – onko toimistollanne uusia rutiineja, jotka voitte jakaa?

Samppa Vilkuna: Olemme ottaneet käytäntöön erilaisia asiakastyytyväisyyttä kasvattavia toimenpiteitä osaksi meidän prosessiamme. Yksi isoimmista asioista jota kehitämme päivittäin on se että pyrimme viettämään enemmän ja enemmän aikaa yhdessä asiakkaan kanssa. Markkinointiviestinnän suunnittelu tapahtuu entistä enemmän yhteistyönä asiakkaan kanssa. 

5. Mitä olette ottaneet mukaan ensimmäisestä vuodesta, nyt kun olette mukana myös tänä vuonna?

Samppa Vilkuna: Vuoden toimisto ei ole kilpailu vaan tutkimus. Tämä antaa saavutukselle vielä suuremman painoarvon. Olemme pystyneet hyödyntämään tutkimuksen tietoja kehittäessämme toimintaa toisin kuin ns. kauneuskilpailuissa joissa arvo tulee siitä tunnustuksesta. Arvostamme suuresti saavutustamme ja uskon vahvasti että tämä tulee nostamaan koko alan tasoa entistä korkeammalle!

Pia Grahn, Toimitusjohtaja, Regi

Lisää kumppanisisältöä