KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Regi

Miska Rajasuo, haastattelijana Pia Grahn 11.9. 15:08 päivitetty 11.9. 16:13

”Vuoden Toimisto”-blogi: Bob The Robot

 

Regi vetää Vuoden Toimisto-tutkimusta Suomessa ja Ruotsissa ja Norjassa Årets Byrå-nimellä. Suomessa Vuoden Toimisto-tutkimuksen toteutuksesta vastaa Norstat Finland ja mediapartnerina toimii Alma Media. Toinen kierros Vuoden Toimisto-tutkimusta on juuri käynnistynyt!

Pia Grahn, Regin toimitusjohtaja, haastattelee Vuoden Toimisto 2017-voittajia, ensin vuorossa Miska Rajasuo, Bob The Robotin toimitusjohtaja. Toimisto voitti kategorian ”Markkinointiviestinnän toimistot - Myyntikate yli 5 miljoonaa euroa”.

1. Miska Rajasuo, te osallistuitte heti ensimmäisenä vuonna Vuoden toimisto -tutkimukseen ja voititte oman kategorianne: Markkinointiviestinnän toimistot (Myyntikate yli 5 miljoonaa euroa). Millä mielellä lähditte mukaan ja mitä voitto teille merkitsi?

”Olin pitkään toivonut, että Årets Byrå rantautuisi Suomeen. Meiltä on puuttunut kokonaisvaltainen, koko luovan alan osaamistasoa ja merkitystä asiakkaille mittaava tutkimus. Mainosalan kilpailut ovat yksittäisten töiden arvottamista ja podiumille nousee aina yksittäinen tiimi. Kun voitimme Vuoden toimisto –tittelin ja lavalle nousi koko Bob, oli se meille ihan järjettömän tärkeä ja tunteikas hetki. Se oli tunnustus kovasta työstä.”

2. Vuoden toimisto on jokavuotinen tutkimus, jossa palkitaan toimistot, joilla ovat tyytyväisimmät asiakkaat. Mikä on teidän salaisuutenne?

”Mittaamme asiakastyytyväisyyttä itsekin joka kuukausi ja olemme kyllä lähes aina hyvällä tasolla. Ja jos ei olla, niin syyt analysoidaan ja niihin reagoidaan. Vuoden toimisto –tutkimusraportissa 0 % asiakkaistamme harkitsi toimiston vaihtamista, kun alan keskiarvo oli 24 %. Tämä oli tosi hieno juttu. Pyrimme keskittämään energiamme ja osaamisemme olemassa olevien asiakkaiden auttamiseen, emmekä uusien hankkimiseen olemassa olevien asiakkaiden kustannuksella. Meille yhdessä tekemisen kulttuuri on tärkeää ja asiakkaat kuuluvat Bobin perheeseen."

3. Millaista hyödyllistä tietoa saitte tutkimuksesta?

”Saimme tutkimuksesta arvokasta tietoa ja oli hienoa, että jo ensimmäisellä kerralla vastaajamäärä oli suuri. Ilahdutti tietysti se, että olimme kaikissa osaamisen ja asiakastyön alueissa tasaisen hyviä."

4. Miten olette käyttäneet tätä tänä vuonna. Onko toimistollanne uusia rutiineja, jotka voitte jakaa?

”Asiakkaamme ovat vaativia ja vaikka kuulostaakin latteudelta, niin luottamus lunastetaan joka päivä. Haluamme tietysti pärjätä tänäkin vuonna ja se vaatii samaa henkeä ja kovaa duunia kuin aikaisemminkin. Suomen kärkitoimistoissa tehdään täysin kansainvälisen vertailun kestävää luovaa työtä ja toivon että tutkimuksen myötä alan arvostus nousee kokonaisuutena.”

5. Olette mukana myös tänä vuonna. Mitä otatte mukaan ensimmäisestä vuodesta?

”Tutkimuksen sisältöähän on hieman muutettu edellisestä vuodesta. Tämä on hyvä uudistus koska kysymyspatteristo oli asiakkaille hiton raskas täyttää. Emme kuitenkaan tee tätä duunia Vuoden toimisto –tittelin takia. Asiakkaat hakevat meiltä tuloksia ja tuotamme heille niitä. Ja kun hommaa tehdään hyvällä asenteella ja fiiliksellä yhdessä, niin tuloksena on yhteistyö, jota asiakkaat arvostavat.”

Pia Grahn, Toimitusjohtaja, Regi

Lisää kumppanisisältöä