Digimarkkinointi

Ilkka Jauhiainen 2.12. 09:16 päivitetty 2.12. 13:08

Allerille ja MTV:lle suuri datasammio

Kävijätietojen yhdistäminen parantaa nettimainonnan kohdentamista. Aller ja MTV toivovat mukaan muitakin mediayhtiöitä.

Aller Media ja MTV yhdistävät verkkopalveluidensa käyttäytymistiedot ja ryhtyvät yhdessä myymään siitä rakennettuja kohderyhmiä mainostajille ja heitä edustaville toimistoille. Kohderyhmät tulevat myyntiin tammikuun alussa.

Yhdistynyttä dataa varten yhtiöt perustavat yhteisen ohjelmallisen ostamisen datamarkkinapaikan, MTV + Aller Datan.

MTV:n verkkopalveluissa on 1,5 miljoonaa eri kävijää viikossa ja Allerin palveluissa 1,8 miljoonaa. Sanoman verkkopalveluissa on 3 miljoonaa eri kävijää viikossa.

Data pitää sisällään yhtiöiden verkkopalveluissa käyneiden selaushistorian, eli tiedon yksittäisestä selaimesta ja missä sivuilla hän on käynyt. Mukana ei ole asiakasrekisterien tietoja.

Parempia kohderyhmiä

”Tämä mahdollistaa entistä tarkemmat ja suuremmat kohderyhmät. Aller ja MTV jalostavat edelleen dataa omilla työkaluillaan”, sanoo Allerin toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä.

MTV:n tuotekehitysjohtaja Saku Sahramies antaa käytännön esimerkin.

”Verkkopalvelut tunnistavat kävijän selaimen perusteella. Jos kävijä on ladannut meidän verkkopalvelussamme vaikka kahdeksan sivua niin sen perusteella häntä vaikea sijoittaa mihinkään segmenttiin. Jos saamme Allerilta saman selaimen tekemiä latauksia kymmenen, niin tiedämme kävijän mielenkiinnon kohteista jo paljon enemmän.”

Data eri ole sidottu Allerin ja MTV:n palveluihin.

”Mainostajat voivat käyttää tätä dataa ostaessaan kontakteja myös muista medioista.

MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund, onko MTV:n ja Allerin hanke avoin muillekin yhtiöille?

”Kyllä. Todellinen kilpailu käydään Googlea ja Facebookia vastaan.”

Lue koko artikkeli perjantaina 2.12 ilmestyneestä M&M:stä. Jutun ja koko lehden voi lukea myös Summassa.

Tilaa M&M nyt

M&M:n tilaajana saat markkinointia laajasti käsittelevän lehden kahden viikon välein.

Täytä nimi- ja osoitetietosi alla oleviin kenttiin. Tilauksesi välittyy lehden tilaajapalveluun. Tähdellä (*) merkityt ovat pakollisia.

Lehden saajan tiedot
Maksajan tiedot (jos eri kuin tilaaja)

Tilausehdot

Kestotilaajana saat lehtesi aina edullisimmin. Kestotilaus on voimassa niin kauan kuin haluat ja jatkuu automaattisesti valitsemallasi laskutusjaksolla (12 kk tai 6 kk), kulloinkin voimassaolevaan kestotilaushintaan jollei toisin ilmoiteta ja ellei tilausta peruta. Vuodessa ilmestyy 22 numeroa.

Hinnat on voimassa toistaiseksi ja koskee vain kotimaan toimituksia, ulkomaille postimaksulisä. Arvonlisävero sisältyy hintaan.

Nimi- ja yhteystietoja voidaan käyttää ja luovuttaa suoramarkkinointitarkoituksii. Halutessasi voit kieltää tietojesi käytön/luovutuksen ilmoittamalla siitä Talentum Media Oy:n tilaajapalveluun.

Tilaajapalvelun yhteystiedot

Talentum Median tilauspalvelun yhteystiedot:

Puhelin: 020 442 4100 *)
Sähköposti: tilpal@talentum.fi
PL 920
00101 Helsinki

*) Puheluhinnat (sis. alv 24 %):
Lankapuhelimesta 8,35 snt/puh + 7,02 snt/min. Matkapuhelimesta 8,35 snt/puh + 17,17 snt/min.
Ulkomailta ao. maan ulkomaanpuhelumaksu.