Sote

Ville Perttula 19.5. 08:30

Valinnanvapaus ajaa terveydenhuoltoalan brändäyspuuhiin – Med Group remontoi brändinsä ja vaihtaa nimeään

Yhtiön uusi ilme ja nimi julkistetaan syksyllä. Med Group uudistuu yhteistyössä Supersonin kanssa.

Lähitulevaisuudessa häämöttävä valinnavapaus saa yksityiset sosiaali- ja terveydenhuoltoalan yritykset miettimään markkinointiaan. Sote-uudistuksen myötä yritysten täytyy olla houkuttelevia kuluttajien silmissä.

Suomen itsenäisyyden juhlarahaston Sitran arvion mukaan yksityiset terveys- ja sosiaalipalveluita tarjoavat yritykset kilpailevat 3–6 miljardin euron markkinoilla. Sosiaali- ja terveysministeriön arvion mukaan valinnanvapausmarkkinat ovat kahdeksan miljardia euroa.

Sosiaali- ja terveydenhuoltoalan yritys Med Group kertoo aloittaneensa strategia- ja brändiuudistuksen. Yhtiön uusi ilme julkaistaan syksyllä. Samalla Med Group vaihtaa nimeään.

Brändiuudistus käynnistyy konkreettisesti syksyllä yhtiön hammaslääkäriketjun uudistamisella. Med Groupin ja Supersonin yhteistyö kattaa niin brändi- ja markkinointiviestintästrategian kehittämisen ja uuden yritysilmeen kuin käytännön markkinointiviestinnän suunnittelun ja toteuttamisen.

Brändiuudistuksen takana on halu tehdä Med Groupia tunnetuksi. Yhtiö arvioi olevansa monelle "tuntematon toimija sote-kentässä".

"Med Group lienee merkittävistä suomalaisista sote-toimijoista se kaikkein vähiten tunnettu. Olemme kymmenessä vuodessa kiihdyttäneet yrityksenä nollasta sataan", sanoo toimitusjohtaja Kari Virta tiedotteessa.

"Sote-uudistus sälyttää kuluttajille entistä enemmän vastuuta ja toisaalta myös vapautta palveluntarjoajan valinnassa. Siksi kuluttajat tarvitsevat myös entistä enemmän tietoa ja tukea päätöksilleen", sanoo Med Groupin markkinointi- ja viestintäjohtaja Pauliina Lajunen.

Lisää sosiaali- ja terveydenhuoltoalan yritysten markkinoinnista uudessa Markkinointi & Mainonta -lehdessä 10/2017.

Tilaa M&M nyt

M&M:n tilaajana saat markkinointia laajasti käsittelevän lehden kahden viikon välein.

Täytä nimi- ja osoitetietosi alla oleviin kenttiin. Tilauksesi välittyy lehden tilaajapalveluun. Tähdellä (*) merkityt ovat pakollisia.

Lehden saajan tiedot
Maksajan tiedot (jos eri kuin tilaaja)

Tilausehdot

Kestotilaajana saat lehtesi aina edullisimmin. Kestotilaus on voimassa niin kauan kuin haluat ja jatkuu automaattisesti valitsemallasi laskutusjaksolla (12 kk tai 6 kk), kulloinkin voimassaolevaan kestotilaushintaan jollei toisin ilmoiteta ja ellei tilausta peruta. Vuodessa ilmestyy 22 numeroa.

Hinnat on voimassa toistaiseksi ja koskee vain kotimaan toimituksia, ulkomaille postimaksulisä. Arvonlisävero sisältyy hintaan.

Nimi- ja yhteystietoja voidaan käyttää ja luovuttaa suoramarkkinointitarkoituksii. Halutessasi voit kieltää tietojesi käytön/luovutuksen ilmoittamalla siitä Talentum Media Oy:n tilaajapalveluun.

Tilaajapalvelun yhteystiedot

Talentum Median tilauspalvelun yhteystiedot:

Puhelin: 020 442 4100 *)
Sähköposti: tilpal@talentum.fi
PL 920
00101 Helsinki

*) Puheluhinnat (sis. alv 24 %):
Lankapuhelimesta 8,35 snt/puh + 7,02 snt/min. Matkapuhelimesta 8,35 snt/puh + 17,17 snt/min.
Ulkomailta ao. maan ulkomaanpuhelumaksu.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö