Tuotantoyhtiöt

M&M 30.6.2015 16:20 päivitetty 4.2.2016 10:58

3 suomalaistuotantoa nousi palkintosijoille Los Angelesissa

Kuvakaappaus Visit Finlandin mainoselokuvasta.

Otto Tuotanto, Pohjantähti Elokuva ja Whitepoint nousivat palkintosijoille yhdysvaltalaisessa Film & Video Festival -kilpailussa.

US International Film & Video Festival -kilpailussa Los Angelesissa palkittiin peräti kolme kotimaista tuotantoa.

Otto Tuotanto sai kolmannen sijan Certificate for Creative Excellence -tunnustuksen Visit Finlandille tehdyllä filmillä, jonka suunnittelusta vastasi Sek & Grey -mainostoimisto. Filmin ohjasi Pekka Hara.

 

Pohjantähti Elokuva -tuotantoyhtiön 75 Years of Kesko sai toisen sijan Silver Screen Statuette -palkinnon. Keskon historiakoosteen ohjasi Pami Teirikari ja käsikirjoituksesta vastasivat historian tutkimukseen ja julkistamiseen erikoistuneen yhtiön Spiritus Historiaen tutkijat Seppo Tamminen ja Antti Parpola.

 

Helsinkiläinen tuotantoyhtiö Whitepoint sai kansainväliseltä tuomaristolta kirkkaimman Gold Camera Statuette -palkinnon YIT:lle tekemällään työturvallisuusanimaatiolla YIT Work Safety. Filmin tuotannosta ja ohjauksesta vastasivat Turkka Syrjäläinen ja Janne Wahlman. Animaation takana on Jouko Manninen.

 

Kyseessä oli jo 49. vuotuinen kilpailu, johon osallistui yli 1 000 filmiä 34:stä eri maasta.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.