Yt-neuvottelut

Kaisa Saario 1.2.2016 16:00 päivitetty 22.3.2016 12:13

A-lehdet Dialogi aloittaa yt-neuvottelut

A-lehdet Dialogi aloittaa koko henkilöstöään koskevat yt-neuvottelut. Vähennystarpeeksi arvioidaan kuusi henkilötyövuotta.

A-lehtien sisältömarkkinointiin ja asiakasviestintään keskittynyt tytäryhtiö A-lehdet Dialogi aloittaa ensi viikolla koko henkilöstöään koskevat yt-neuvottelut.

Toimitusjohtaja Jyrki Rehumäki kertoo M&M:lle, että arvioitu vähennystarve on noin kuusi henkilötyövuotta. A-lehdet Dialogi työllistää tällä hetkellä yhteensä noin 30 henkilöä.

Rehumäen mukaan taustalla on printtiasiakaslehtien tuotannon ympärille rakentunut toimintamalli, joka on asiakkaiden digitarpeiden lisäännyttyä osoittautunut kömpelöksi.

"Meillähän on vuosikymmenten historia asiakaslehtituotannosta, mitä kautta toimenkuvat ja prosessit ovat muotoutuneet. Nyt kun mennään entistä enemmän digitaaliseen suuntaan, meillä on tarve uudistaa toimintaamme ja prosessejamme ja sitä kautta myös toimenkuvia", Rehumäki kuvaa neuvottelujen tavoitteita.

Dialogi ilmoitti vastikään jatkavansa yhteistyötä Pirkan kanssa. Uudessa "Pirkka-deskissä" se tuottaa sisältöjä kaikkiin Pirkka-median kanaviin.

Kuulostaa siltä, että digituotanto toimii nykyiselläkin organisaatiolla. Onko ongelma kuitenkin pohjimmiltaan se, että kysyntää on vähemmän?

"Työ muuttuu, eli puhutaan enemmänkin uudistumisesta", Rehumäki sanoo.

Digisisällöt vaativat nopeamman ja tehokkaamman prosessin, "erilaiset valmiudet", hän jatkaa.

Rehumäki ei osaa vielä arvioida, toteutetaanko vähennykset irtisanomisina vai muilla keinoin.

"Tietysti toivotaan, että löydetään ratkaisuja mahdollisimman pian, ja ettei jouduttaisi mihinkään isompiin irtisanomisrumbiin."

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.