Videomainonta

Anna-Kaisa Urpelainen 1.2. 08:04 päivitetty 3.3. 15:38

A-lehdet panostaa liikkuvaan kuvaan - aloittaa yhteistyön YouTubessa mainostilaa tarjoavan United Screensin kanssa

Colourbox

Yhteistyö lähtee käyntiin Demistä ja sen on tarkoitus laajeta muihinkin A-lehden brändeihin.

A-lehdet aloittaa United Screensin kanssa yhteistyön, jonka tarkoituksena on luoda kattava mainosnäkyvyys YouTube-kanaville.

A-lehtien InnovationLabin johtaja Janne Muurinen kertoo M&M:lle, että A-lehdet panostaa nyt liikkuvaan kuvaan ja tästä syystä yhtiö on kiinnostunut videoblogien maailmasta.

United Screens toimii A-lehtien kumppanina kaupallistumisen osalta, sillä se pystyy YouTube-verkostona myymään videomainontaa erilaisiin kanaviin.

Muurisen mukaan yhteistyöhön on lähdetty jo kymmenen vloggaajan kanssa, jotka löytyvät demi.fistä. Kaikkiaan United Screensin ja A-lehtien yhteinen mainosverkosto tavoittaa kuukausittain yli 12 miljoonaa videolatausta.

Yhteistyö lähtee liikkeelle Demistä, mutta yhteistyötä on tarkoitus laajentaa muihinkin brändeihin. Muurinen kertoo, että Demi oli luonnollinen aloituspiste, sillä sen videosisältö on jo suosittua ja YouTuben käyttö on kohderyhmässä, eli nuorten keskuudessa kasvussa. A-lehtien muiden tuotteiden kautta kohderyhmää pystytään laajentamaan yli 25 vuotiaisiin.

”Meillä on kova usko United Screensin tuotteeseen ja siihen, mitä se on Ruotsin puolella saanut oppeja tästä YouTube-mainonnasta ja sen tuotteistamisesta.”

United Screens aloitti toimintansa Ruotsissa vuonna 2013 ja sen on yksi Pohjoismaiden suurimmista YouTube-verkostoista.

Yhtiö tarjoaa suomalaisille mainostajille sisältöyhteistyötä sekä mainostilaa YouTube-kanavillaan.

Yhteiset intressit

A-lehdet on jo viisi vuotta sitten ryhtynyt panostamaan blogitoiminnan kehittämiseen. Ensimmäisenä Lily blogipalvelussa ja myöhemmin useissa muissa kuten Image, Maku ja Fitfashion. Näidenkin yhteisöjen tuominen mukaan yhteistyöhön United Screensin kanssa on Muurisen mukaan tulevaisuudessa täysin mahdollista.

"Olemme hyvin vahva sisältömarkkinointitalo ja meillä on vahvoja blogyhteisöjä, joten näen, että tämä on luonnollinen jatko siihen maailmaan. Liikkuva kuva ilmaisumuotona yleistyy nopeasti", Muurinen kertoo.

Muurinen kertoo, että idea A-lehtien ja United Screensin yhteistyölle lähti yhteisestä intressistä.

"He haluavat lisää hyviä vloggaajia ja yhteistyömalleja omaan toimintaansa ja mekin tietysti haluamme kaupallisia, liiketoiminnan kannalta järkeviä kumppanuuksia.”

Muurinen kertoo, että liikkuva kuva on A-lehdille hyvin tärkeä asia ja se onkin linjattu tälle vuodelle yhdeksi yhtiön panostusalueeksi. Muurisen mukaan tämän vuoden puolella on luvassa muutakin liikkuvaan kuvaan liittyviä hankkeita.

Muurinen kertoo odottavansa, että yhteistyö United Screensin kanssa on pitkäkestoista ja molempia osapuolia hyödyttävää.

Samoilla linjoilla ollaan United Screensin puolella.

"A-lehtien kautta saamme lisää suomalaista sisältöä verkostoomme ja sitä kautta voimme tarjota mainostajille monipuolisempia ratkaisuja. Haluamme yhdessä A-lehtien kanssa edistää myös tubettajien uraa ja tämä on siihen yksi keino. Uskon, että tämän tyyppiset yhteistyöt tulevat näkymään alalla tänä vuonna. "sanoo Satu Apukka, Suomen myyntijohtaja United Screensiltä.

Muurisen mukaan A-lehdet haluaa olla edelläkävijöiden puolella videoblogeissa, joten yhteistyö United Screensin kanssa voi olla tässä hyvä kilpailuetu.

”Me haluamme luoda kuvaa siitä, että pystymme tekemään erityyppisiä nopeitakin juttuja liikkuvan kuvan puolella ja ylipäänsä kaupallisella puolella olemme valmiita kokeilemaan erilaisia yhteistyömalleja”, Muurinen sanoo.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö