Kirja

M&M 19.10.2016 11:36

Äänikirja kiinnostaa - Bonnier toi oman sovelluksen Suomeen

Colourbox

Suomalaiskäyttäjien reaktiosta voi päätellä, että käyttäjät ovat jo ehtineet odottaa BookBeatin kaltaista palvelua, sanoo toimitusjohtaja Niclas Sandin.

Bonnier Groupiin kuuluva, ruotsalainen äänikirjapalvelu BookBeat on kerännyt yli 11 000 kokeilijaa Suomessa.

Sovellus lanseerattiin suomalaisille toukokuussa 2016. Markkinointitoimet alkoivat heinäkuussa.

BookBeatin toimitusjohtajan Niclas Sandinin mukaan Suomessa syntynyt reaktio on ylittänyt yhtiön odotukset.

"Uuden markkinan rakentaminen alusta ja uusien kuluttajakäyttäymismallien luominen vie yleensä aikaa. Vaikuttaa siltä, että suomalaiset käyttäjät ovat odottaneet tämän kaltaista palvelua", Sandin sanoo.

Tällä hetkellä BookBeat tarjoaa kahden viikon ilmaista kokeilujaksoa, jonka jälkeen sovelluksen kuukausihinta on 16,90 euroa. BookBeat toimii kuin suoratoistopalvelut. Kiinteällä hinnalla voi siis lukea ja kuunnella niin monta kirjaa kuin haluaa.

BookBeat odottaa kasvun Suomessa jatkuvan ja aikoo lisätä äänikirjojen tuotantoa. Suurin osa suomalaisista kustantamoista on nyt liittynyt palveluun, yhtiö kertoo tiedotteessaan.

"Kun kustantamot näkevät, että äänikirjamarkkinalla on iso potentiaali, uskomme, että myös tuotanto ja valikoima kasvavat", Sandin sanoo.

BookBeat työskentelee yhdessä kustantamoiden kanssa äänikirjojen luomisessa ja tuodakseen uusia, äänikirjamarkkinoilla menestyneitä kirjailijoita Suomeen.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.