Verkkokauppa

M&M 24.4. 09:34

Adlibriksen lankakauppa käy kuumana – myös kirjojen myynti kasvoi

Colourbox
Booky.fi osti 90 prosenttia BTJ Finlandista.

Verkkokirjakaupan mukaan kirjoja myytiin 16 prosenttia enemmän kuin vuosi sitten, mutta erityisesti lankojen ja muiden tuotteiden myynti kohosi.

Verkossa toimivan kirjakaupan Adlibriksen myynti kohosi vuoden kolmen ensimmäisen kuukauden aikana yli 25 prosenttia edellisvuodesta, yhtiön tiedotteessa kerrotaan. Kirjoja myytiin 16 prosenttia viime vuotta enemmän, mutta erityisen paljon kasvua siivittivät yhtiön muut tuotteet, joille kertyi nousua yli 300 prosenttia.

"Kirjamyynti on vahva kivijalkamme, mutta verkkokauppamme muut tuoteryhmät ovat nostamassa entistä vahvemmin päätään, kertoo Adlibriksen markkinointipäällikkö Marjut Määttä.

Kirjojen lisäksi Adlibris myy toimistotarvikkeita, askartelu- ja käsityötuotteita sekä leluja ja lastentarvikkeita.

"Varsinkin lankojen myyjänä olemme saavuttaneet huikeaa nousua. Tämän vuoden alussa myimme lankoja 400 prosenttia enemmän kuin vuotta aiemmin", Määttä toteaa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Mainonnan monitaho

22.09.2017 10:37

Tuula Kallio valittiin Mainonnan Monitahon saajaksi

Dagmarin Tuula Kallio on vuoden 2017 Mainonnan Monitaho -tunnustuksen saaja. Hän haluaa ohjata tunnustukseen kuuluvan MAT-säätiön stipendin startupille, joka edistää tekoälyn ja teknologian hyödyntämistä markkinoinnissa. 5 000 euron arvoisen stipendin saavaa yritystä etsitään vielä.