Kisat

M&M 25.2.2016 15:12 päivitetty 3.3.2016 15:39

AdProfitin kolmeen sarjaan ilmoitettiin 31 työtä

AdProfit-kisassa valitaan Vuoden paras kampanja, Vuoden paras lanseeraus ja Vuoden paras yhteiskunnallinen kampanja.

Mainostajien Liiton järjestämään tuloksellisuutta ja vaikuttavuutta painottavaan AdProfit-kilpailuun ilmoitettiin 31 työtä.

Kisassa on kolme sarjaa, ja niiden välille työt jakautuivat seuraavasti: Vuoden paras kampanja 19, Vuoden paras lanseeraus kahdeksan sekä Vuoden paras yhteiskunnallinen kampanja neljä.

AdProfitin shortlistan valitsee maaliskuussa kolme alan ammattilaisista koostuvaa esituomaristoa.

Lopulliset voittajat päättää ylituomaristo. Palkinnot jaetaan 28. huhtikuuta.

Juniorisarjan ilmoittautuminen on auki 11. maaliskuuta asti. Sarjaan voivat osallistua nuoret suunnittelijat ja alan opiskelijat. Sarjan kumppanina on tänä vuonna Alko, jonka aidon briiffin pohjalta kilpailijat ideoivat kampanjan.

Kolmen kilpailusarjan ja juniorisarjan lisäksi palkitaan Vuoden briiffaaja. Vuoden briiffaajaksi voi huhtikuun alkuun asti ehdottaa henkilöä, joka asiakkaana tekee tuloksellista yhteistyötä suunnittelijoiden kanssa.

AdProfit-kilpailun järjestää Mainostajien Liitto yhteistyökumppaneinaan Aalto-yliopisto, Alko, Alma Media ja Markkinointi&Mainonta.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.