Super Bowl

M&M 5.2.2016 17:17 päivitetty 3.3.2016 15:39

Aikuistunut Axe suuntaa Super Bowliin - "Haluamme jatkaa keskustelua"

Kuvakaappaus Axen mainosvideosta.

Globaalin kampanjan tammikuussa käynnistänyt Axe nähdään tänä vuonna jälleen Super Bowlissa.

Miesten kosmetiikkabrändi Axe on aiemmin pyrkinyt vetoamaan nuoriin miehiin yhdellä viestillä: käyttämällä meidän tuotteita, saat naiset kiinnostumaan sinusta.

Tuoreessa globaalissa kampanjassa Axe ottaa uuden suunnan. Mainostoimisto 72andSunny Amsterdamin toteuttamassa Find Your Magic -kampanjavideolla nähdään aikuistuneempi Axe. Kampanjasta kertoi Adweek.

Mainosfilmissä korostetaan yksilöllisyyttä ja romutetaan perinteiset käsitykset maskuliinisesta miehestä. Mainoksessa nähdään muun muassa mies tanssimassa korkokengissä ja toinen mies pyörätuolissa.

Tammikuussa julkaistua mainosvideota on katsottu YouTubessa yli 8,6 miljoonaa kertaa. Minuutin mittaisesta videosta nähdään puolen minuutin versio sunnuntaina 7. helmikuuta pelattavan Super Bowlin mainostauolla.

"Super Bowl on mahtava paikka jakaa tämä yksilöllisyyteen ja maskuliinisuuteen kantaaottava mainos", sanoo Axen johtaja Matthew McCarthy tiedotteessa Adweekin mukaan.

McCarthyn mukaan Axe haluaa "jatkaa keskustelua", jota on käyty mainosvideon julkaisemisen jälkeen.

 

Amerikkalaisen jalkapallon NFL-liigan Super Bowl -finaaliottelulla on perinteisesti ollut kymmeniä miljoonia katsojia.

Axe oli edellisen kerran Super Bowlin mainostauolla vuonna 2014 mainostoimisto BBH:n tekemällä Make Love, Not War -spotilla.

Yhdysvalloissa Super Bowl nähdään tänä vuonna CBS-kanavalla. Suomessa pelin lähettää suorana Nelonen 8. helmikuuta kello 1 Suomen aikaa. Pelin selostavat suomeksi Mika Laurila ja Atte Kniivilä.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.