Palkinnot

M&M 8.10.2014 08:07 päivitetty 4.2.2016 09:34

"Ainutlaatuinen maailmassa" - Kutsuplus on vuoden paras asiakasteko

Raati valitsi Kutsuplus-joukkoliikennepalvelu voittajaksi yksimielisesti.

HSL:n Kutsuplus palkittiin Suomen parhaana asiakastekona Customer Experience -päivässä tiistaina 7. lokakuuta.

Raati valitsi Kutsuplus-joukkoliikennepalvelun voittajaksi yksimielisesti.

”Kysyntäohjautuva Kutsuplus on ainutlaatuinen maailmassa ja vaatinut näin poikkeuksellisen vahvaa visiota, ymmärrystä asiakkuuskokemuksesta ja asiakkaiden käyttäytymisestä", raadin puheenjohtaja, CXPA Finlandin toiminnanjohtaja Sirte Pihlaja sanoo tiedotteessa.

”Kutsuplus mullistaa asiakkaiden arkipäiväiset joukkoliikennepalveluiden kulutustottumukset ja sillä on merkittävät vaikutukset ympäristöön ja asumisviihtyvyyteen. Palvelu mahdollistaa aikaisemmin vain satunnaisesti joukkoliikennettä käyttäneille asiakkaille siirtymisen laajamittaiseen joukkoliikenteen käyttöön ja luopumisen yksityisautoilusta kokonaan tai sen merkittävän vähentämisen”, hän perustelee raadin tekemää valintaa.

Palkinnon vastaanotti HSL:n hankejohtaja Kari Rissanen.

Kunniamaininnan saivat Descomin henkilöstöjohtaja Minna Liminka huomioivasta rekrytoinnista, Lassila & Tikanojan palvelupäällikkö Kari Heinonen asiakkaiden tukitoimintojen organisoinnista ja työnjohtaja Tiina Andelin elämyksellisyydestä, Realia Isännöinnin liiketoimintajohtaja Timo Aarvala asiakaskokemuksen mittaamisesta sekä TeliaSoneran Communications Officer Selene Nyberg SoneraPartiosta.

CXPA Finland palkitsi myös DNA:n, TeliaSoneran ja Microsoftin asiakkuuskokemusten johtamisesta.

Asiakkuuskokemuksen johtamisen nykytilaa Suomessa selvittäneen tutkimuksen perusteella DNA kiinnittää eniten huomiota ja resursseja asiakkailleen tarjoamiinsa kokemuksiin. Toiseksi sijoittui TeliaSonera ja kolmanneksi viime vuoden voittaja Microsoft. Microsoftin tuloksissa on mukana myös yhtiön osaksi siirtynyt Nokian matkapuhelinyksikkö, joka oli viimevuotisessa selvityksessä toisena. Tämän vuoden paras nousija oli Elisa.

Kansainvälistä asiakkuuskokemusten päivää vietettiin tänä vuonna toista kertaa. Juhlapäivänä on tarkoitus tuoda esille yrityksiä, yhteisöjä ja työntekijöitä, jotka tarjoavat unohtumattomia kokemuksia asiakkailleen.