Media

M&M 27.2. 11:03

Aku Ankka houkuttelee lapsia Hesarin uutisten pariin

Samuli Pulkkinen / Sanoma Media Finland
Lasten uutisten tuottaja Fanny Fröman.

Lasten uutisten tuottaja Fanny Fröman uskoo, että Aku Ankan avulla lapsille suunnattujen uutissivujen sisältö monipuolistuu.

Sanoman mediabrändit Helsingin Sanomat ja Aku Ankka aloittavat uuden yhteistyön 3. maaliskuuta.

Viime keväänä käynnistynyt HS:n Lasten uutiset -konsepti laajenee kumppanuuden myötä painetussa lehdessä kolmesivuiseksi. Aku Ankka näkyy uutisten ohessa Ankkanurkassa, eli sarjakuvassa ja visailussa. Joka toinen viikko mukana on myös puuhatehtäviä ja Aku Ankan kotipaikkaa Ankkalinnaa koskeva artikkeli.

"Uskomme, että yhä useammat lapset voivat innostua journalismin seuraamisesta Akun avulla", Lasten uutisten tuottaja Fanny Fröman sanoo tiedotteessa.

Viime syksynä julkistetun Markkinointi&Mainonta-lehden ja Taloustutkimuksen Brändien arvostus 2016 -tutkimuksen mukaan Aku Ankka oli jälleen Suomen arvostetuin lasten ja nuorten lehtibrändi kolmatta vuotta perä jälkeen.

Aku Ankka -hahmo on esiintynyt Suomessa ensimmäisen kerran toukokuussa 1935 Helsingin Sanomien sivuilla Mikin oma sanomalehti -stripissä. Näin ollen Aku tekee paluun Hesariin.

Omana lehtenään Aku Ankka on ilmestynyt vuodesta 1951.

"Suhteessa väkimäärään on lehti meillä suositumpi kuin missään muualla maailmassa ja iso osa suomalaisista ilmoittaa oppineensa lukemaan Aku Ankan innostamana", Aku Ankan päätoimittaja Aki Hyyppä sanoo.  

Lasten uutiset tulivat myös televisioon viime syksynä Sanoman Nelonen-kanavalle.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö