Muoti

M&M 3.10. 13:52

Aleksi 13 uudisti brändinsä ja myymäläilmeensä

Luhta Sportswear Company
Aleksi 13 -tavaratalon ykköskerros remontoitiin kesällä ja myymälä sai uuden ilmeen.

Pukeutumisen myymäläketju Aleksi 13 viettää tänä vuonna 50-vuotiasjuhlavuottaan. Juhlan kunniaksi myymäläketju uudisti brändinsä.

Ensimmäinen Aleksi 13 -myymälä avattiin elokuussa vuonna 1967 Helsingin keskustassa Aleksanterinkadulla, tuttavallisemmin Aleksi 13:ssa. Tästäketju sai myös nimensä.

Tänä vuonna ketju juhlii 50-vuotista taivaltaan samassa osoitteessa. Juhlavuonna päätettiin keskittyä brändin tarinan kertomiseen ja ilmeen uudistamiseen.

Mallistot ja brändivalikoima on uudistunut vuoden takaisesta. Kesällä remontoitiin tavaratalon ykköskerros ja myymälä sai uuden ilmeen.

 Syksysesongin käynnistyessä uusiutui myös ketjubrändin viesti niin sisällöllisesti kuin visuaalisesti. Mainonnan konsepti uudistettiin yhdessä ruotsalaisen Mirum Ab:n kanssa. Uudistunut brändi-ilme on näkynyt kuluttajille syyskuun alusta alkaen.

Aleksi 13:n markkinoinnista vastaava Tarja Malinen kertoo ketjun haluavan olla kaupunkilaisille kiinnostava muodin ostopaikka nimenomaan kivijalassa.

"Haluamme tavoittaa kuluttajat ostopolun eri vaiheissa verkossa, sosiaalisessa mediassa, kaupungilla, televisiossa ja avata heille ikkunan myymälään. Haluamme kuitenkin kutsua kuluttajat konkreettisesti kivijalkamyymälöihimme tavarataloon ja kauppakeskusmyymälöihin tutustumaan, valitsemaan, sovittamaan ja ostoksille", Malinen toteaa.

Aleksi 13:n uudistunutta brändi-ilmettä lähdettiin tekemään tunnetuksi "To all beautiful things there is a number" -konseptin kautta. Kampanjan keskiössä ovat brändin ytimessä olevat numerot. Kampanjan kuvaajaksi valittiin Sara Bille.

Kuva: Sara Bille

 

"Tavoitteemme oli löytää selkeä idea, joka puhuu muodin ja itsetunnon puolesta, joka on aito ja lähtee Aleksi 13:n juurista. Liitämme tarinaan numerot, jotka ovat brändimme ytimessä – sen historiassa ja osoitteessa, johon tavaratalo on perustettu", Mirum Tukholman luova johtaja Fredrik Achatius kertoo tiedotteessa.

Kampanja on suunnattu jokaiselle suomalaiselle. Tämän johdosta kampanjan lokakuun viesti "5 million reasons to celebrate" on räätälöity suomalaisten lukumäärän mukaan.

Kuva: Sara Bille

 

"Lokakuussa jatkuvan kampanjan näkökulma korostaa 100-vuotiaassa Suomessa asuvia viittä miljoonaa ihmistä, joilla jokaisella on omat tarpeensa, unelmansa ja tyylinsä", Malinen sanoo.

Aleksi 13 -ketjuun kuuluu tänä päivänä lippulaivamyymälä Aleksanterinkadulla ja neljä myymälää isoissa kauppakeskuksissa. Ketjun omistaa suomalainen vaatetusalan konserni Luhta Sportswear Company. Sen brändeihin lukeutuvat mun muassa Ril’s, Your Face, Luhta, Icepeak ja Rukka.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö