Verkkomediat

Laura Kukkonen 11.4. 12:28

Aller houkuttelee miehiä oman lifestyle-median pariin

Colourbox
Allerin mukaan Baana on suunnattu työikäisille miehille, jotka ovat aktiivisia harrastajia ja pitävät huolta itsestään.

Aller Median sisältöjohtaja Elina Schüller huomauttaa, että vastaavaa miesten yleissivustoa ei tällä hetkellä ole markkinoilla.

Miehille räätälöity verkkomedia Baana näki päivänvalon maanantaina 10. huhtikuuta.

Aller Median mukaan sivuston sisällöt käsittelevät elämäntapa-aiheita suomalaisen miehen näkökulmasta. Jutuissa kerrotaan muun muassa matkailusta, autoista, remontoinnista, työelämästä, treenistä ja ruoanlaitosta.

Aller Median sisältöjohtaja Elina Schüller kertoo, että sivuston kokonaisuudesta vastaa sama digitoimitus kuin yhtiön Idealista-sivustosta.

"Toimituksen sisällä kuitenkin on erilaisia tehtäviä, joista osa painottuu vahvemmin Baanan sisällöntuotantoon", Schüller kertoo M&M:lle sähköpostitse.

Baanan kohdeyleisöä ovat 30-59-vuotiaat miehet, jotka harrastavat monipuolisesti, huolehtivat itsestään ja käyttävät digimedioita aktiivisesti.

"Halusimme lanseerata monipuolisen miesten yleissivuston, koska vastaavaa ei tällä hetkellä markkinoilla ole. Näimme tilaisuuden oivallisena sekä kuluttajien että mainostajien näkökulmasta", Schüller sanoo.

Allerin mukaan sivusto tarjoaa alustan myös natiivimainonnalle. Schüllerin mukaan Baanan räätälöidyt natiiviratkaisut ovat samankaltaisia kuin Idealista-sivustolla.

Schüllerin mukaan uudelle kohderyhmälle tarkoitettu sivusto on herättänyt mainostajissa kiinnostusta.

"Baanaan on sovittu pian alkava yhteistyö oman alansa johtavan toimijan kanssa, ja muutenkin kiinnostusta on paljon."

Allerin muita tuotemerkkejä ovat muun muassa Suomi24, Dingle, Seiska ja ELLE.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö