Yrityskaupat

M&M 5.10. 10:20

Aller Media ostaa strategiatoimisto CEO Helsingin: "Tulevaisuuden markkinointi on älykkäämpää"

Aller Media
CEO Helsingin toimitusjohtaja Ville Toriseva (vas.), Allerin toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä, Allerin b2b-liiketoiminnasta vastaava johtaja Juho Jokinen ja CEO Helsingin strategiajohtaja Kari Tervonen.

Aller Media ostaa enemmistön strategiatoimisto CEO Helsingin osakkeista. Aller hakee kaupan myötä kasvua vahvistamalla markkinointipalvelutarjoamaansa strategiansa mukaisesti.

CEO Helsinki toimii myynnin, markkinoinnin ja palveluiden kehittämisen strategisena kumppanina yrityksille. Yhtiön perustajista Ville Toriseva ja Kari Tervonen jatkavat osakkaina yrityksessä. Ville Toriseva jatkaa CEO Helsingin toimitusjohtajana ja Kari Tervonen strategiajohtajana.

Allerin markkinointipalveluihin kuuluvat tuore datayhtiö Data Refinery, markkinointiviestintäyhtiö Dingle ja sisältömarkkinointitiimi Aller Ideas.

CEO Helsingin mukaantulo tarkoittaa Allerin mukaan sitä, että yrityksen markkinointipalvelut kattavat nyt koko markkinoinnin arvoketjun: datan ja analyysit, strategian, luovan suunnittelun, sisältömarkkinoinnin ja mediatoimistopalvelut.

"Tulevaisuuden markkinointi on älykkäämpää ja vaatii myös toimistoilta aivan uudenlaista toimintatapaa. CEO Helsingin saaminen mukaan markkinointipalvelukokonaisuuteemme vahvistaa kykyämme palvella ja kiihdyttää asiakkaidemme muutosta kohti tulevaa, älykkäämpää markkinointia", Allerin b2b-liiketoiminnasta vastaava johtaja Juho Jokinen arvioi kauppaa tiedotteessa. 

CEO Helsingin toimitusjohtaja Ville Toriseva arvioi, että yritysten tulee asemoida itsensä markkinaan uudella tavalla. Dataohjatusta sisältömarkkinoinnista on tässä hänen näkemyksensä mukaan apua.

Allerin Suomen konsernin toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä kertoo Allerin kehittäneen itseään määrätietoisesti aikakauslehtikustantajasta kohti dataohjatun sisällön ja digitalisaation osaajaksi muuttuvaa yritystä. Kehitysprosessi vaatii tarkoin valitun strategian.

"Hypestä huolimatta algoritmi ei yksin ratkaise asiakkaidemme ongelmia. Oikean sisällön lisäksi tarvitaan voittava strategia ja pirusti rohkeutta", Aalto-Setälä arvioi.

Allerin Suomen konsernin markkinointipalvelut ovat sekä Torisevalle että Tervoselle tuttuja entuudestaan. Ville Toriseva toimi keväällä 2017 Allerin tytäryhtiön Dinglen kehitysjohtajana. Kari Tervonen taas vastasi Allerin tuoreen startupin Data Refineryn brändin rakentamisesta.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö