Media

M&M 16.2. 18:12

Alman paikallismediat testaavat uusia mainonnan muotoja - SL: "Näen tässä valtavasti potentiaalia"

Alma Media

Suomen Lehdistö kertoo tutkimusvaiheessa olevasta Reviiri-alustasta, jonka kautta Alman alueelliset mediat on tarkoitus nostaa kansainväliselle tasolle.

Mediayhtiö Alma Median paikallislehdissä kokeillaan muun muassa uutta sisältömarkkinoinnin työkalua, jonka avulla mainostajat voisivat lisätä artikkelinsa verkkopalveluihin itse. Testi käynnistyi helmikuun alussa Satakunnan Kansassa.

"Aiemmin mainostajan artikkelien tuottaminen vaati huomattavasti enemmän käsityötä, eikä se ollut kustannustehokasta paikallislehdissä", Alma Regionsin myyntijohtaja Kimmo Ilmavirta kommentoi Suomen Lehdistölle.

Työkalun kautta lisätty mainostajan sisältö näkyy tarkistuksen jälkeen uutisvirrassa responsiivisilla sivuilla ja sovelluksessa. Markkinointisisällöt on merkitty Julkisen sanan neuvoston ohjeiden mukaan.

Ilmavirta sanoo SL:ssä, että Alman paikallismedioissa natiivimainonnalle löytyy aiempaa enemmän paikkoja. Lisäksi sisältöjen näyttämisessä käytetään automatiikkaa.

"Näen tässä valtavasti potentiaalia paikallismediassa. Jos sisältö on paikallista ja kiinnostaa lukijoita, se toimii varmasti hyvin myös mainontana", Ilmavirta sanoo SL:ssä.

Työkalu tulee käyttöön kaikkiin Alman alueellisiin lehtiin maaliskuussa.

Sisältömarkkinoinnin työkalun lisäksi Alman paikallismedioissa tulee olemaan erilaisia pilotteja, joiden avulla yhtiö hakee ratkaisuja alueellisten medioiden haasteisiin verkossa.

Markkinointi&Mainonta on osa Alma Mediaa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Yritysviestintä

25.03.2017 13:12

Ovatko kuluttajabrändit muuttumassa aktivisteiksi?

Yhä useampi yritys on osallistunut ajankohtaiseen keskusteluun ja ryhtynyt toteuttamaan yhteiskunnallista markkinointia myös Suomessa. Ei ole yhdentekevää, miten ja millä keinoin yritys ulostulonsa toteuttaa.