Nimitykset

Kimmo Lundén 17.2.2016 12:25 päivitetty 3.3.2016 15:39

Amcham Finlandin uusi viestintäjohtaja tulee IBM:stä

Pia Posio

Yli 15 vuotta IBM:n Suomen-viestintä- ja brändijohtajana toiminut Pia Posio luo uuden viestintästrategian Amchamille.

Pia Posio, HTM, on aloittanut helmikuussa Amcham Finlandin viestintäjohtajana.

Amcham Finland kuuluu Pohjoismaiden ja Euroopan aktiivisimpiin kansainvälisen bisneksen hubeihin. Verkostoon kuuluu noin 370 isoa ja pientä yritystä, 20 eri toimialalta, 20 eri maasta.

Posio, 39, toimi aiemmin yli 15 vuotta it-jätti IBM:n myynnissä, markkinoinnissa ja viestinnässä Suomen ja Pohjoismaiden viestintä- ja brändijohtajana.

Tehtäviään Amchamissa Pia Posio kuvaa "ulkomaisten investointien houkuttelun Suomeen ja toisaalta pohjoismaisten yritysten auttamisen maailmalle, kuten on tehty jo kymmenien yritysten kanssa".

"Aivan ensimmäisenä luvassa on Amchamin viestintästrategian luominen lähtien vision ruotimisesta ja eri ohjelmien brändien uudistamisesta sisältö- ja kanavastrategioihin. Pääsen yhdessä todella asiantuntevan tiimin kanssa rakentamaan skaalautuvan pohjan yhdistykselle, joka on vahvassa kasvussa", Posio kuvaa uutta työmaataan.

Posio luettelee yhdistyksen kevään ja kesän ohjelmaa jäsenyrityksilleen. Launchpad USA -ohjelman kautta Amcham aikoo viedä kansainvälistyviä yrityksiä pitching-bootcampille New Yorkiin.

Ensi kesän SuomiAreenan suunnittelu on hyvässä käynnissä. Syyt investoida tai olla investoimatta Suomeen on kevään tapahtumista yksi mielenkiintoisimmista.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.