Nimitykset

M&M 2.9. 07:02 päivitetty 29.11. 15:44

Aslak de Silva vaihtoi Keskisuomalaisen älyviherseinän myyntiin

Aslak de Silva

Naturventionin myynti- ja markkinointijohtaja Aslak de Silva oppi media-alalta sen, että kaikki rakentuu asiakkaan ymmärtämisen ympärille.

Suomalaisen älyviherseinän kehittäjän Naturventionin myynti- ja markkinointijohtajana on torstaina aloittanut Aslak de Silva.

De Silva siirtyy uuteen tehtäväänsä Keskisuomalainen Oyj:stä, jossa hän työskenteli valtakunnallisista asiakkaista vastaavana myyntijohtajana. Aiemmin hän on työskennellyt muun muassa Mediaplanetin Suomen maajohtajana, Sanoma Newsin kehityspäällikkönä ja Kauppalehden myyntiryhmän päällikkönä. De Silvalla on myös kansainvälistä kokemusta Ruotsista, Norjasta ja Irlannista.

Tuoreen myynti- ja markkinointijohtajan työlistan kärjessä tulee olemaan asiakkaan ostopolun ymmärtäminen eli se, kuinka kiinnostuksen herättämisestä edetään asiakkaan henkilökohtaiseen palveluun ja tukemiseen päätöksenteossa.

"Keskellä median murrosta työskenneltyäni yksi asia nousi erittäin selväksi. Kaikki rakentuu asiakkaan ja hänen ymmärtämisensä ympärille", de Silva kertoo tiedotteessa.

Omaksi tehtäväkseen de Silva kokee vau-tunteen synnyttämisen asiakkaalle jo ennen tuotteen, älyviherseinä Naavan esittelyä. Hänen mielestään kasvuyritykset ajautuvat usein ylilyönteihin innostuessaan pienistä asioista vielä siinä vaiheessa, kun pitäisi keskittyä toiminnan peruspohjan rakentamiseen.

"Myynnin ja markkinoinnin toiminta on kuin urheilijan peruskunto, joka täytyy rakentaa vuosittain. Sitä lähden Naturventionilla toteuttamaan", de Silva sanoo.

Vuonna 2011 Jyväskylässä perustettu Naturvention on kehittänyt omien sanojensa mukaan "maailman älykkäimmän viherseinän". Yritys lupaa sen mukautuvan biologisesti 2-4 viikossa poistamaan haitallisia kemikaaleja mistä tahansa ympäristöstä. Yrityksen liikevaihto on kasvanut voimakkaasti vuoden 2012 sadasta tuhannesta eurosta viime vuoden miljoonaan euroon. Vuonna 2015 Naturvention teki kuitenkin yli 900 000 euron tappiot.

"Aslakin avulla teemme Naavasta samanlaisen käsitteen kuin vaikkapa Tesla. Haluamme koko maailman hengittävän jatkossa Naava-ilmaa", Naturventionin toimitusjohtaja ja perustaja Aki Soudunsaari sanoo.

Terveysteknologiayritys Naturvention työllistää yli 30 ihmistä Jyväskylässä, Helsingissä ja Tukholmassa. Yritys on CleanTech Finlandin lippulaivayritys ja kaikki sen tuotteet on suunniteltu, kehitetty ja valmistettu Suomessa.