Facebook

M&M 28.1.2016 11:27 päivitetty 3.3.2016 15:38

"Bisnes kukoistaa" - Facebook kasvatti mainostoimintojen liikevaihtoaan huimat 57 prosenttia

Kuvakaappaus Twitteristä.

Yhtiön koko liikevaihto kasvoi 44 prosenttia viime vuoden loka-joulukuussa. Facebookin mainosliiketoiminnoista jo 80 prosenttia tulee mobiilimainonnasta.

Facebookin mainosliiketoimintojen liikevaihto kasvatti pottiaan vuoden 2015 viimeisellä neljänneksellä jopa 57 prosenttia 5,6 miljardiin dollariin.

Mainosliiketoimintojen liikevaihdosta 80 prosenttia tuli mobiilista, kun luku edellisvuonna vastaavana aikana oli 69 prosenttia.

Facebookin mainosliiketoimintojen liikevaihto oli koko vuodelta 2015 yhteensä 17,1 miljardia dollaria. Vuonna 2014 se oli 11,5 miljardia dollaria.

Viimeisen vuosineljänneksen pomppu tuli pitkälti eri brändien juhlapyhien budjeteista, jotka ovat tyypillisesti loppuvuodesta suuremmat kuin muulloin, kertoo Adweek.

Facebookin operatiivisen johtaja Sheryl Sandbergin mukaan siirtymä kohti mobiilia ja Instagram-mainoksia auttoi nostamaan viime vuoden lukuja.

Facebookin kaikki nettotulot kasvoivat yhteensä viime vuoden loka-joulukuussa 1,56 miljardiin verrattuna edellisvuoden 701 miljoonaan.

Yhtiön liikevaihto koko vuodelta nousi 44 prosenttia 17,9 miljardiin dollariin. Koko vuoden nettotulot nousivat noin 800 miljoonalla dollarilla 3,7 miljardiin dollariin.

"Yhteisömme jatkaa kasvuaan ja bisnes kukoistaa", Facebookin toimitusjohtaja Mark Zuckerberg sanoi lausunnossa.

Joulukuussa Facebookia käytti päivittäin 1,04 miljardia käyttäjää, joista 934 miljoonaa kirjautui palveluun mobiililaitteella. Päivittäiskäyttäjien määrä kasvoi 17 prosenttia vuoteen 2014 verrattuna. Mobiilikäyttäjien määrä kasvoi jopa 25 prosenttia.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.