Venäjä

M&M 18.10.2016 16:56

Brittipankki sulki Russia Todayn tilit

Russia Todayn mukaan pankki ei olisi antanut päätökselle selitystä. Asiasta kertoo BBC.

NatWest-pankki on sulkenut Venäjän valtion pyörittämän mediayhtiön Russia Todayn tilit, kertoo yhtiön päätoimittaja Margarita Simonyan Twitterissä.

Simonyan twiittasi: "He ovat sulkeneet kaikki tilimme Britanniassa. Kaikki tilimme. 'Päätöstä ei voi arvostella.' Ylistäkää sananvapautta".

RT:n mukaan pankki ei olisi antanut päätökselle selitystä, kertoo BBC.

RT sanoo, että koko Royal Bank of Scotland Group, jonka osa NatWest on, on kieltäytynyt palvelemasta RT:tä.

RT:n mukaan NatWest kirjoitti yhtiön Lontoon toimipisteeseen sanoen: "Me olemme viime aikoina ryhtyneet tarkastelemaan pankkijärjestelyjänne kanssamme ja tulleet siihen lopputulokseen, että me emme enää tarjoa näitä palveluita".

Pankki sanoo päätöksen olevan lopullinen ja se "ei ole valmistautunut ryhtymään keskusteluihin" asiasta.

RT on aiemmin saanut Britannian viestintävirastolta tuomion puolueellisesta uutisoinnista.

Lähde: Talouselämä

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Media

22.06.2017 14:30

Parlamentaarisen työryhmän esitys: pienituloisten yleisradioveroa kevennetään

Parlamentaarinen työryhmä esittää yksimielisesti,yleisradioverolain muuttamista niin, että Yle-veron maksukynnys olisi 14 800 euroa kun se nykyisin on 11 100 euroa. Eläketulon maksukynnys olisi 14 100 euroa (nykyisin 10 300 euroa). Päivärahatulon maksukynnys olisi 14 100 euroa (nykyisin 10 300 euroa).

Kommentti

22.06.2017 11:57

Viestintävainu kuntoon, Sininen tulevaisuus

Ministeri Sampo Terhon tarvitsi vain mainita nimi Sininen tulevaisuus, kun smurffimeemit alkoivat levitä sosiaalisessa mediassa. Lisää kierroksia tuli jo samana päivänä, kun HS uutisoi, että uudella yhdistyksellä ei näyttänyt olevan toimivia kotisivuja lainkaan, vaan osoite sininentulevaisuus.com johtikin kokoomuksen verkkosivuille.