Coca-Cola

M&M 20.1. 08:53 päivitetty 3.3. 15:37

Coca-Cola muuttaa brändistrategiaansa radikaalisti - jatkossa on vain yksi brändi

Coca-Cola

Maailmanlaajuinen Taste the Feeling -kampanja siivittää Coca-Colan uuden brändistrategian lanseerausta.

Virvoitusjuomajätti Coca-Cola on lanseerannut uuden brändistrategian, joka sulauttaa useat erilaiset Coca-Cola-brändit yhteen.

Jatkossa Coca-Cola, Coca-Cola Light/Diet Coca-Cola, Coca-Cola Zero ja Coca-Cola Life ovat yhtä Coca-Colan brändipersoonan kanssa kaikkialla maailmassa.

"Kattobrändi tarkoittaa yhden brändin strategiaa, joka laajentaa perinteisen Coca-Colan arvostuksen kattamaan myös muut Coca-Cola-tuotemerkin alla olevat juomat. Lähestymistapa korostaa kuluttajan vapautta valita itselleen parhaiten sopiva juoma saman kattobrändin alla olevista erilaisista juomista", sanoo Coca-Cola Companyn globaali markkinointijohtaja Marcos de Quinto tiedotteessa.

Quinton mukaan yhden brändin strategia vie Coca-Colan brändimarkkinoinnin uuteen aikaan: useiden erilaisten Coca-Cola-brändien rakentamisesta siirrytään yhden brändin rakentamiseen.

"Tätä tukeva ensimmäinen kansainvälinen kampanja antaa juomalle ja brändille uudenlaisen näkyvän roolin."

Brändiuudistuksen yhteydessä Coca-Cola julkisti myös ensimmäisen uuden kansainvälisen kampanjansa seitsemään vuoteen.

Taste the Feeling -kampanja kertoo yhtiön siitä, "miten Coca-Cola tekee arjen hetkestä erityisen".

Kampanja käynnistyy Suomessa tänään keskiviikkona 20. tammikuuta.

Arjen hetket kampanjan ytimessä

Uuden brändistrategian mukainen kampanja tulee näkymään yli 200 maassa, ja eri maat hyödyntävät kampanjan keskeisiä elementtejä paikallisesti. Kampanjan materiaali sisältää 10 televisiomainosta, yli 100 kampanjakuvaa, uuden visuaalisen identiteetin, uuden tunnusmusiikin ja äänilogon sekä digitaalisia sisältöjä.

Kampanjan käynnistyy Anthem-televisiomainoksella. Spotti on kooste arjen pienistä hetkistä, joissa Coca-Cola on mukana. Hetkiä ovat niin ajanvietto ystävien kanssa, ensitreffit, ensimmäinen suudelma kuin ensirakkaus.

Kampanjan televisiomainosten takana on neljä toimistoa: Mercado-McCann, Sra. Rushmore, Santo ja Oglivy & Mather New York.

Taste the Feeling -kampanjan kuvat ovat ottaneet muotikuvaajat Guy Aroch ja Nacho Ricci. Kuvissa nähdään ihmisiä eri puolilla maailmaa juomassa Coca-Colaa. Kuvia tullaan käyttämään muun muassa ulkomainonnassa ja myyntipisteissä.

Uuden brändistrategian tueksi Coca-Cola on tehnyt myös uuden äänitunnisteen, joka korvaa jo vuosia käytössä olleen "viiden nuotin" äänilogon. Uusi äänilogo yhdistelee ääniä, jotka syntyvät nautittaessa Coca-Colaa.

 

Mainokset

26.08.2016 14:35

Anna äänesi - mikä oli kesän paras aikkarimainos?

Kuukauden aikkarimainos -kilpailu muuttui yleisöäänestykseksi aiemmin tänä vuonna. Nyt äänestysvuorossa ovat kesän mainokset. Kerro mikä on mielestäsi paras, mutta muista perustella äänesi.

Henkilö

26.08.2016 07:03

Älä hämärrä viestiä

Viestintätoimisto Riannon toimitusjohtajan Riitta Auvisen mukaan vika ei ole vastaanottajassa.