Juomat

Talouselämä 24.3.2016 21:16

Coca-Cola panostaa proteiinitrendiin - rakentaa "supermaidosta" miljardibisnestä

Limujätti on vähemmistöomistajana Fairlifessa, joka myy korkean proteiinipitoisuuden omaavaa designmaitoa.

Kun limujen kulutus hiipuu, virvoitusjuomajätit etsivät uusia kasvun lähteitä. Coca-Cola on lyönyt hynttyyt yhteen "supermaidostaan" tunnetun Fairlifen kanssa, kertoo Bloomberg.

Fairlife tunnetaan samannimisestä suodatetusta, vähäsokerisesta ja laktoosittomasta designmaidostaan, jossa on korkea proteiinipitoisuus.

Käytännössä yhtiö suodattaa osiin maidon veden, mineraalit ja vitamiinit, laktoosin, proteiinin sekä rasvan, yhdistelee näitä sitten hieman erilaisilla pitoisuuksilla - ja myy juoman tuplahinnalla tavalliseen maitoon verrattuna.

Yhdysvalloissa maidon suosio on hiipunut murojen suosion alamäen vanavedessä, ja soija- ja mantelimaito ovat napanneet osan perinteisen maidon markkinaosuudesta. Nyt useammat valmistajat yrittävät herätellä markkinaa uudestaan.

Coca-Cola on Fairlifen vähemmistöomistaja, ja Fairlifen toimitusjohtaja Steve Jones on Coca-Colan entinen markkinointijohtaja.

Suunnitelma on yksinkertainen: tehdä tuiki tavallisesta maidosta dynaaminen nopean kasvun tuote. Fairlife hoitaa tuotteen, Coca-Cola etsii kuluttajat ja myy sen heille.

Ensimmäisenä myyntivuotenaan Fairlifen myynti kohosi kuitenkin 90 miljoonaan dollariin eli noin 80 miljoonaan euroon.

Lähde: Talouselämä

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.