Gunn Report

M&M 14.2.2016 09:25 päivitetty 3.3.2016 15:39

Coca-Cola, Samsung ja Mäkkäri ovat viime vuoden palkituimpia mainostajia

Coca-Cola

Mediatoimistoista eniten palkintoja vuonna 2015 keräsi jo kymmenettä vuotta putkeen OMD, selviää The Gunn Report for Mediasta.

Coca-Cola, Samsung ja McDonald's ylsivät viime vuoden palkituimpien mainostajien kärkisijoille mainosalan kilpailuja listaavassa The Gunn Report for Mediassa.

Mediatoimistoista eniten palkintoja keräsivät OMD, Starcom MediaVest ja Mindshare. OMD on listauksen ykkönen jo kymmenettä vuotta putkeen, mutta Starcom MediaVest kirii sitä kiinni jo useammassa maassa.

Starcom MediaVest Group oli vahvoilla myös Gunnin vuoden parhaiden kampanjoiden listauksessa, johon raportissa nousi kolme mediatoimiston kampanjaa: Alwaysin #LikeAGirl-kampanjan, Johnnie Walkerin Keep The Flame Alive -kampanjan sekä Newcastle Brown Alen Band Of Brands -kampanjan.

Gunn Report for Mediaa varten on käyty läpi tärkeimpien mediainnovaatioihin keskittyvien kilpailujen palkintosijoja. Sijat on pisteytetty ja toimistot ja mainostajat laitettu näiden perusteella järjestykseen. Osa mukana olevista mainoskilpailuista on maailmanlaajuisia, osa alueellisia ja osa maakohtaisia. 

Mukana ei ollut Suomen maakohtaisia kilpailuja.

Maailman palkituimmat mainostajat 2015

1. Coca-Cola
2. Samsung
3 McDonald's
4. Vodafone
5. Ikea

Maailman palkituimmat mediatoimistot 2015

1. OMD
2. Starcom MediaVest
3. Mindshare
4. PHD
5. Mediacom

Erinomaiset kampanjat mediassa 2015 

  • Always, '#LikeAGirl', Starcom MediaVest Group, Chicago
  • Johnnie Walker, 'Keep The Flame Alive', Starcom MediaVest Group, Beirut
  • Newcastle Brown Ale, 'Band Of Brands', Starcom MediaVest Group, New York
  • No Somos Delito (We Are Not Crime), 'Holograms For Freedom', DDB Spain, Madrid
  • OPSM, 'Penny The Pirate', OMD Australia, Sydney
  • Oreo, 'The Oreo Eclipse', PHD, London
  • Vodafone, Red Light Application 'Between Us', Mindshare Turkey, Istanbul
  • ZDK Exit Deutschland, 'Nazis Against Nazis - Germany's Most Involuntary Charity Walk', GGH Lowe / Grabarz & Partner, Hamburg 

Lähde: The Gunn Report

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.