Kampanjat

M&M 16.7. 12:00 päivitetty 17.7. 12:50

Coca-Cola vie hittikampanjansa uudelle tasolle – mainosjingleissä mainitaan yli 1000 ihmisen nimi

Kuvakaappaus YouTubesta
Esimerkkikappaleessa kehotetaan jakamaan pullollinen Coca-Colaa Ann-nimisen henkilön kanssa.

Coca-Cola on laajentanut vuonna 2014 suurella menestyksellä lanseeraamaansa Share a Coke -kampanjaa etiketeistä musiikkiin.

Share a Coke -kampanjan yhteydessä Coca-Cola on asettanut pullon etiketteihin ihmisten etu- ja sukunimiä. Ideana on mainostaa, että pullollisen virvoitusjuoman voi jakaa kaikkien niiden kanssa, joiden nimi etikettiin on päätynyt.

Kampanja on suurelle yleisölle tuttu jo kesältä 2014. Nyt jatkettavassa kampanjassa on päätetty panostaa visuaalisten elementtien ohella audioon. Asiasta kertoo AdAge.

Osana kampanjaa Coca-Cola on levyttänyt yli 1000 uutta mainosjingleä. Yhdessä reilun kymmenen sekunnin mittaisessa jinglessä mainitaan aina yksi nimi. Valikoima ulottuu Alyssasta Habibiin ja Edwardista Thomasiin. Sukunimistä mukana on esimerkiksi espanjankielisissä maissa verrattain yleinen Diaz.

Yksi kappale on esimerkiksi omistettu kaikille Ann-nimisille henkilöille. Jinglekappaleen englanninkielisissä sanoissa kehotetaan jakamaan pullo Coca-Colaa Annin kanssa kesän lämmössä (eng. "So share a Coke with Ann in the summer heat. If it has her name she'll say 'oh boy, that's neat'").

Coca-Cola käytti yhteensä yhdeksää eri laulajaa jinglekappaleiden äänittämiseen. Jinglet luotiin AdAgen mukaan 25 erilaisen musiikkiraidan pohjalta. Tunnelma vaihtelee pirteistä sähkökitarariffeistä herkempiin akustisiin hetkiin.

Kyseessä ei ole ensimmäinen kerta, kun Coca-Cola tuo kampanjaansa musiikillisen ulottuvuuden. Viime kesänä virvoitusjuomabrändi painatti pulloetiketteihin kappaleiden sanoja, kuten Queen-yhtyeen We are the Champions. Kampanjaa markkinoitiin iskulauseella "Share a Coke and Song".

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kommentti

21.07.2017 11:41

Onhan naisen takakontti hyvässä kunnossa?

Mainoksissa naiset esitetään yhä yksipuolisesti ja yleensä mieskatseen kautta. Body positivity -liike tähtää katsomaan naisia eri kuvakulmasta.