Digimainonta

M&M 16.2. 11:18 päivitetty 16.2. 14:49

Content Suomi perusti Natiivitoimiston: "Kohdennuksen oltava kunnossa"

Content Suomi
Content Suomen Head of Digital Sales Dan Marklund.

Sisältömarkkinointitalo Content Suomi on perustanut uuden natiivimainontaan keskittyvän Natiivitoimiston.

Vuonna 2016 elokuussa toimintansa aloittanut Content Suomi ilmoitti tällä viikolla perustaneensa yksikön, joka keskittyy natiivimainontaan. Nimeksi valikoitui Natiivitoimisto.

Natiivimainonnalla tarkoitetaan pääsääntöisesti yleensä digiympäristössä esitettävää, julkaisijan ja mainostajan yhdessä tuottamaa sisältöä, joka vaikuttaa kyseisen median tavalliselta julkaisuaineistolta. Sisältö näyttää usein ulkoisesti journalismilta, mutta on maksettu mainos. Tieto tästä tulee merkitä näkyville sisällön yhteyteen, sillä sisällön on oltava selkeästi tunnistettavissa mainonnaksi.

Content Suomi viittaa tiedotteessaan Kantar TNS:n vuoden 2016 digimainonnan kehittymistä koskevaan raporttiin, jonka mukaan vuodesta 2015 vuoteen 2016 display-mainonnan (sis. natiivi) kasvu oli lähes 12 prosenttia.

Seuraamansa kehityksen myötä Content Suomi kertoo hankkineensa lähes sata natiivimainonnan asiakasta. Natiivimainontaa voi Content Suomen mukaan lähestyä esimerkiksi patentoidun animoinnin ja mediavalinnan näkökulmasta.

"On hyvä muistaa, että natiivimainonta on jatkuvaa tekemistä ja tuloksia seurataan jopa minuuttitasolla. Sisällön rooli on yksittäisistä tuloksiin vaikuttavista tekijöistä suurin", toteaa Content Suomen Head of Digital Sales, Dan Marklund.

Natiivimainonataan liittyy Marklundin mukaan haasteita, sillä liian tekninen sisältö ei välttämättä avaudu kohderyhmän ulkopuolisille.

"Varsinkin B2B-puolella kohderyhmät voivat olla hyvin pieniä ja tehty sisältö todella teknistä, mikä näyttää kohderyhmän ulkopuolisen silmissä lähinnä heprealta. Kohdennuksen ja ajoituksen on oltava kunnossa", Marklund painottaa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Yritysviestintä

25.03.2017 13:12

Ovatko kuluttajabrändit muuttumassa aktivisteiksi?

Yhä useampi yritys on osallistunut ajankohtaiseen keskusteluun ja ryhtynyt toteuttamaan yhteiskunnallista markkinointia myös Suomessa. Ei ole yhdentekevää, miten ja millä keinoin yritys ulostulonsa toteuttaa.