Digimainonta

M&M 18.1.2016 21:29 päivitetty 3.3.2016 15:37

Diesel mainostaa pornosivuilla - "Siellä ihmiset nyt ovat"

Diesel
Kuvakaappaus Dieselin verkkosivulta.

Diesel alkaa mainostaa tunnetuilla pornosivustoilla sekä treffisovelluksissa.

Dieselin kevään/kesän 2016 alusvaatemalliston mainontaan voi törmätä siellä, missä vaatebrändien mainontaa ei ole totuttu näkemään. Kampanjan digimainonta ulottuu tunnettuihin pornosivustoihin Pornhubiin ja YouPorniin sekä deittisovellus Grindriin.

Dieselin AD Nicola Formichetti kertoo i-D:lle, että Dieselin katu-uskottava ja "seksikäs" brändi taipuu hyvin myös mainosalustana radikaalilta vaikuttaville pornosivustoille. Hänen mukaansa Diesel on ensimmäinen vaatebrändi, joka mainostaa Pornhubin sivulla – ja ensimmäinen brändi ikinä, joka mainostaa Grindrissa.

Treffisovellus Tinderissä Dieselin mainontaa näkyi jo viime syksynä. Decoded by Diesel -kampanjan videomainoksissa mallit esiintyvät leikkimielisesti mahdollisina "matcheinä".

Uuden kampanjan on Formichettin mukaan tarkoitus olla hauska, ja taustalla on myös halu mennä sinne, missä ihmiset ovat.

"Siellä ihmiset nyt ovat, vietämme valtavasti aikaa puhelimillamme."

Pornosivustoilla ihmiset todella ovat: esimerkiksi Pornhub on tällä hetkellä verkkoliikenteen analytiikkaan erikoistuneen Alexan mukaan maailman 68. suosituin sivusto. Pornhub itse kertoo, että sen sivulle rekisteröitiin viime vuonna 21,2 miljardia käyntiä.

Kävijämäärät ovat "hulluja", Formichetti sanoo. Hänen mukaansa uudet mainospaikat eivät kuitenkaan korvaa perinteistä ulko- tai printtimainontaa, vaan ovat näiden jatke.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Innovaatiot

27.03.2017 18:30

Voitto, Helsingin yliopisto ja SEK kehittivät uuden palvelun

Mediatoimisto Voitto ja Helsingin yliopisto ovat kehittäneet yhteistyössä uuden Unibot-palvelun. Kyseessä on Facebook-ympäristössä toimiva automaattinen, vuorovaikutteinen keskusteluohjelma, joka ohjaa nuoria käyttäjiä heitä kiinnostavien koulutusvaihtoehtojen äärelle.

Yrityskaupat

27.03.2017 12:30

Solita ostaa palvelumuotoilutoimisto Palmun

Digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys Solita ostaa yrityskaupassa palvelumuotoilutoimisto Palmun koko osakekannan. Solita ilmoitti yrityskaupasta maanantaina julkaisemassaan tiedotteessa.