Maabrändi

M&M 16.2. 16:30 päivitetty 3.3. 15:39

Ei sittenkään Fazerin sinistä - suomalaiset vievät tuliaisina ulkomaille käsitöitä ja Muumi-mukeja

Arabia

Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjan kyselytutkimuksen vastaajista 22 prosenttia veisi ulkomaille tuliaisina suomalaisia käsitöitä.

Ulkomaille matkustaessaan suomalaiset vievät tuliaisina mieluiten suomalaisia käsitöitä, Muumi-mukeja ja kirjan Suomesta.

Suomalaisen Työn Liiton Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjan tutkimuksen vastaajista 22 prosenttia veisi käsitöitä, 12 prosenttia veisi Muumi-mukin ja 10 prosenttia veisi kirjan.

Käsitöiden kannalla olivat varsinkin naiset (25 prosenttia vastaajista), ja Muumi-mukit puolestaan olivat etenkin nuorten mieleen (25 prosenttia vastaajista).

Tuliaisiksi usein myös valitaan tuttujen brändien tuotteita, kuten Fiskarsin, Marimekon tai Iittalan tuotteita.

"Tuliaisvalinnoilla voimme tukea suomalaisten yritysten menestymistä ja vahvistaa Suomi-brändiä maailmalla", kertoo projektipäällikkö Merja Mantila Suomalaisen Työn Liitosta tiedotteessa.

Taloustutkimuksen tekemä kyselytutkimus toteutettiin joulukuussa 2015 ja siihen vastasi 1051 iältään 16–75-vuotiasta suomalaista kuluttajaa.

Minkä tuotteen veisit tuliaisiksi ulkomaille?

• Suomalaista käsityötä 22%
• Muumi-muki 12%
• Kirja Suomesta 10%
• Fiskarsin tuote 8%
• Marimekon tuote 8%
• Iittalan tuote 8%
• Aalto-maljakko 6%
• Puukko 5%
• Kuksa 4%
• Pentikin tuote 4%
• Toikka-lintu 2%
• Juustohöylä 2%
• Lasi/lasiesine 1%
• Mariskooli 1%
• Aterimet 1%
• Muu 6%

Mainokset

26.08.2016 14:35

Anna äänesi - mikä oli kesän paras aikkarimainos?

Kuukauden aikkarimainos -kilpailu muuttui yleisöäänestykseksi aiemmin tänä vuonna. Nyt äänestysvuorossa ovat kesän mainokset. Kerro mikä on mielestäsi paras, mutta muista perustella äänesi.

Henkilö

26.08.2016 07:03

Älä hämärrä viestiä

Viestintätoimisto Riannon toimitusjohtajan Riitta Auvisen mukaan vika ei ole vastaanottajassa.