Media

M&M 16.1.2016 09:06 päivitetty 3.3.2016 15:37

EK:sta päätoimittajaksi siirtyvä Kemppainen Journalistille: "Tehtäväni on tuottaa MT:n asiakkaille arvokasta sisältöä"

M&M

Jouni Kemppainen puhuu Maaseudun Tulevaisuudesta ja sidonnaisuuksistaan Journalistissa.

Maaseudun Tulevaisuuden päätoimittajan viitta siirtyy maaliskuussa Jouni Kemppaiselle, joka jättää työnsä Elinkeinoelämän keskusliiton viestintäjohtajana reilun vuoden mittaisen työrupeaman jälkeen.

MT:n nykyinen päätoimittaja Mikael Pentikäinen siirtyy puolestaan Suomen Yrittäjien toimitusjohtajaksi.

Journalisti-lehti kysyi Kemppaiselta, tarkoittaako Maaseudun Tulevaisuuden linja samaa kuin MTK:n linja. Kemppaisen mukaan MT on MTK:n äänenkannattaja, mutta lukijoidensa asialla.

"Monet lukijat ovat MTK:n jäseniä, mutta yhä suurempi osa on muita maa- ja metsätaloudesta, ympäristöasioista, luonnosta tai vaikkapa maakuntien monipuolisesta elämästä kiinnostuneita. Tehtävänäni on huolehtia siitä, että sekä MTK:n jäsenet että muut lukijat ovat tyytyväisiä lehden linjaan", hän toteaa Journalistille.

"Tehtäväni on tuottaa MT:n asiakkaille niin arvokasta sisältöä, että he kokevat saavansa tilausmaksuilleen vastinetta ja tietysti vielä vähän sen ylikin. Journalismin on oltava rohkeaa ja totuuteen pyrkivää. Aihevalinnat ja käsittelytavat on tehtävä niin, että ne ovat lukijoiden mielestä relevantteja", Kemppainen kertoo.

Pentikäinen ja MT:n entinen päätoimittaja Lauri Kotro kuuluvat keskustaan, ja lisäksi Kotro toimi aikoinaan Suomen Metsästäjäliiton johdossa.

Entäpä Kemppaisen sidonnaisuudet?

"Työhöni EK:ssa liittyy joitakin luottamustehtäviä, joista luovun, kun aloitan MT:ssa. Minkään puolueen jäsen en ole. Metsästän lintuja, mutta en kuulu mihinkään hirviporukkaan", Kemppainen kommentoi Journalistille.

Maaseudun Tulevaisuuden mahdollisten tulevaisuuden muutosten Kemppainen on vaitonainen.

"Uudistuksista en halua sanoa mitään, ennen kuin olen keskustellut niistä toimituksen kanssa. Tähänkin asti lehteä on uudistettu ja tehty taiten", hän sanoo Journalistille.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Innovaatiot

27.03.2017 18:30

Voitto, Helsingin yliopisto ja SEK kehittivät uuden palvelun

Mediatoimisto Voitto ja Helsingin yliopisto ovat kehittäneet yhteistyössä uuden Unibot-palvelun. Kyseessä on Facebook-ympäristössä toimiva automaattinen, vuorovaikutteinen keskusteluohjelma, joka ohjaa nuoria käyttäjiä heitä kiinnostavien koulutusvaihtoehtojen äärelle.

Yrityskaupat

27.03.2017 12:30

Solita ostaa palvelumuotoilutoimisto Palmun

Digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys Solita ostaa yrityskaupassa palvelumuotoilutoimisto Palmun koko osakekannan. Solita ilmoitti yrityskaupasta maanantaina julkaisemassaan tiedotteessa.