ASIAKASKOKEMUKSET

M&M 17.8.2016 17:30

Enää 63 % yrityksistä uskoo tarjoavansa ylivertaisia asiakaskokemuksia

Colourbox

Yritykset ovat havahtuneet asiakaskokemusten

Suomalaisyritysten usko onnistumisiinsa asiakkaidensa kohtaamisessa on edelleen vahva, mutta vastaajien itsevarmuus onnistumisistaan asiakaskohtaamisissa on heikentynyt. Enää 63 prosenttia uskoo tarjoavansa ylivertaisia asiakaskokemuksia, paljastaa CXPA Finlandin selvitys.

Selvityksen mukaan 95 prosentilla yrityksistä on tavoitteena erottautua kilpailijoista asiakkuuskokemuksia kehittämällä. Lähes kolmannes tavoittelee toimialat ylittävää edelläkävijyyttä.

Asiakkuuskokemuksen johtamiseen uskalletaan sijoittaa euroja, koska investointien vaikutukset alkavat näkyä. Lähes yhdeksän kymmenestä vastaajayrityksestä kokee, että panostukset ovat kannattaneet ja kertoo aktiviteeteilla olleen positiivinen vaikutus myös yrityksen tulokseen kuluneen vuoden aikana.

Neljällä kymmenestä vastaajayrityksestä on asiakaskokemusten johtamiseen tarkoitettu budjetti. Osuus on kasvanut merkittävästi viime vuodesta. Yli 80 prosenttia kertoo yrityksen aikovan panostaa kehittämishankkeisiin enemmän kuin viime vuonna. Huomattavasti enemmän aikoo panostaa peräti 44 prosenttia, kun viime vuonna näin arvioi vain viidennes.

CXPA Finland on asiakaskokemusten johtamisen ammattilaisten yhteisö. CXPA selvitti asiakkuuskokemusten johtamista Suomessa neljättä vuotta peräkkäin.

Selvitykseen osallistui top 500 -yrityksiä ja Suomen tunnetuimpia brändejä. Kyselyyn vastasi yhteensä 88 asiakkuuskokemusten johtamisen ammattilaista 74 yrityksestä, joista yli puolet kuuluu liikevaihdoltaan yli 100 miljoonan euron kokoluokkaan. Runsaassa puolessa vastaajayrityksistä on töissä yli 1000 henkilöä.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

29.03.2017 11:51

Vuoden parhaat aikakauslehtimainostajat valittu

Lumene Oy on valittu Aikakausmedian Editkilpailussa vuoden 2016 aikakauslehtimainostajaksi. Parhaana aikakauslehtimainoksena palkittiin Aalto University Executive Educationin "Muotokuvia johtajuudesta".