Brändit

M&M 21.9. 18:03

"Enemmän kuin nimi antaa ymmärtää" – Coca-Cola Company laajentaa brändimielikuvaansa

Coca-Cola Company hioo mainettaan ja painottaa vastuullista toimintaansa tuoreessa kampanjassa.

Virvoitusjuomayhtiö Coca-Cola Company kampanjoi muuttaakseen ihmisten mielikuvia yhtiöstä, uutisoi Adage.

Kun yhtiön toimitusjohtaja vaihtui toukokuussa, Coca-Cola Company alkoi vahvistaa yritysbrändiään "kokonaisvaltaisena juomayhtiönä". Tavoitteena on saada yleisö huomaamaan, että yhtiöllään on brändiportfoliossaan muitakin juomia kuin maailmankuulu Coca-Cola.

"Coca-Cola-brändi tulee aina olemaan Coca-Cola Companyn sielu, mutta yhtiö on kasvanut ulos sen ydinbrändistä. Yhtiön on oltava isompi kuin ydinbrändimme", uusi toimitusjohtaja James Quinceyn totesi tiedotustilaisuudessa aiemmin tänä vuonna.

Nyt yhtiö on siirtynyt sanoista tekoihin ja lanseerannut Yhdysvalloissa yritysbrändiin pureutuvan kampanjan, joka esittelee työntekijöitä eri puolilta Yhdysvaltoja. Kampanjan luovan idean takana on Partners&Spade.

Kansallisessa tv-spotissa nähdään muun muassa Coca-Colan jakeluauton kuljettaja Willie Mua ja vesientutkija Jon Radtke, joka johtaa yhtiön kestävän vedenkäytön ohjelmaa. TV-spotissa yhtiön sanotaan olevan "enemmän kuin nimi antaa ymmärtää". Mainoksessa vilahtaa kokiksen lisäksi Honest Tea-, Odwalla- ja Smartwater-brändit. Yhteensä Coca-Cola Companylla on hallussaan 100 tuotebrändiä ja niiden alla 800 eri virvoitusjuomatuotetta.

TV-mainoksen lisäksi kampanjaan kuuluu muun muassa paikallista mediamainontaa, jota tähdittävät paikalliset työntekijät. Kampanjan yksi tavoitteista onkin kiinnittää yleisön huomio yhtiön vastuullisiin toimiin niin ympäristön kuin yhteisöjen osalta.

Kampanja enteilee myös vuosikymmenen ajan työstettyä muutosta, joka astuu voimaan kuluvan vuoden lopussa. Silloin paikallisten pullotus- ja jakelutoimintojen omistajuus siirtyy Coca-Cola Companylta paikallisille, itsenäisille yhteistyökumppaneille.

"Tämä on täydellinen ajoitus esitellä itsemme uudelleen johtavana työnantajana ja toimittajana sekä viestittää monipuolisuuttamme, arvojamme ja mitä me tuotamme ja myymme", kertoo yhtiön Yhdysvaltain markkinointijohtaja Stuart Kronauge blogipostauksessa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö