Elokuvat

M&M 19.1. 13:31 päivitetty 3.3. 15:37

Ennätyksiä rikkonut Star Wars tienasi yli 25 dollaria jokaisesta mainosdollarista

Kuvakaappaus Star Wars: The Force Awakens -elokuvan verkkosivulta.

Disney käytti uuden Star Wars -elokuvan markkinointiin noin 29 miljoonaa dollaria viime vuonna.

Tähtien sota -elokuvasaagan uusin osa, Star Wars: The Force Awakens, on tienannut 25,40 dollaria jokaista dollaria kohtaan, joka elokuvan markkinointiin käytettiin viime vuonna Yhdysvalloissa.

Luku perustuu tutkimusyhtiö Kantar Median tietoihin.

Elokuvan julkaissut Disney käytti leffan markkinointiin noin 29 miljoonaa dollaria viime vuonna. Kantar Media listasi viime vuoden elokuvien markkinointibudjetteja, ja Star Wars sijoittui listalle sijalle 38.

Kantarin mukaan pieni markkinointibudjetti saattaa johtua siitä, että uusi Star Wars -elokuva sai huomattavan paljon julkisuutta perinteisessä mediassa ja somessa.

Leffa sai nostetta myös useilta brändeiltä, kuten HP:ltä, Kraft Heinzilta ja Campbell'silta, jotka käyttivät Star Warsia osana mainoskampanjoitaan.

Star Wars: The Force Awakensin mainosdollareista kertoi The Drum.

Elokuva on rikkonut useita katsojaennätyksiä joulukuun ensi-iltansa jälkeen. Elokuva keräsi maailmanlaajuisesti yli miljardin dollarin lipputulot vain 12 päivässä. Kyseessä on uusi ennätys: miljardin dollarin rajan rikkomisen nopeusennätystä piti aiemmin hallussaan Jurassic World, joka keräsi miljardin dollarin lipputulot 13 päivässä kesällä 2015.

Ensi-iltaviikonloppuna JJ Abramsin ohjaama Star Wars: The Force Awakens keräsi Pohjois-Amerikassa 238 miljoonan dollarin lipputulot, ja rikkoi summalla senkin Jurassic Worldin asettaman ennätyksen.

Tähtien sota -leffa rikkoi ensimmäisen viikonlopun lipputuloennätykset myös Australiassa, Uudessa Seelannissa ja useissa Euroopan maissa. Suomessa sen avajaispäivän lipputulot olivat kaikkien aikojen suurimmat, lähes 550 000 euroa, kertoo Deadline.

Kampanjat

24.08.2016 11:30

Lataamo kärräsi DNA:ta pitkin Suomea

Operaattori jalkautui kiertueellaan kesätapahtumiin ympäri Suomen. Lataamo suunnitteli DNA:n promootiopisteelle toiminnallista sisältöä.