Brändimarkkinointi

M&M 16.2. 11:49

Ensimmäinen brändikampanja 10 vuoteen - The Atlantic herättää ajatuksia tähtinäyttelijän monilla kasvoilla

EPA
Näyttelijä Michael K. Williams

Tänä vuonna 160-vuotisjuhlaansa viettävä The Atlantic kyseenalaistaa totuttuja ajatusmalleja Michael K. Williamsin tähdittämässä mainosfilmissään.

The Wire -sarjan Omar Littlenä ja Boardwalk Empiren Chalky Whitena suurelle yleisölle tutuksi tullut näyttelijä Michael K. Williams esittää neljää roolia itsestään The Atlantic -lehden mainoksessa.

Williamsin rooli 2,5 minuuttia pitkässä brändifilmissä on tuoda esiin kampanjan teema: kyseenalaistaminen. Neljä versiota Williamsista keskustelee ja pohtii, onko näyttelijä juuttunut hänelle, mustalle miehelle, totuttuun rooliin vai onko hän tosiaan luonut polkunsa itse.

Mainos edustaa The Atlanticin ensimmäistä brändikampanjaa vuosikymmeneen. Ajankohtaisiin aiheisiin kantaa ottavan filmin suunnittelusta vastaa mainostoimisto Wieden & Kennedy ja sen on ohjannut O Positiven David Shane.

"The Atlantic ei halua röyhistää rintaansa ja väittää tietävänsä kaiken. Siellä todella arvostetaan prosessia ja debattia. Joskus paras tapa näyttää jotain on esimerkkien kautta, joten me esitimme idean, jossa huomattavat henkilöt kohtaavat jotain sellaista, minkä kanssa kamppailu tulee heille yllätyksenä", Wieden & Kennedyn luova johtaja Jaclyn Crowley kommentoi AdAgessa.

The Atlantic -julkaisu täyttää tänä vuonna 160 vuotta, minkä kunniaksi myös kampanja on tehty. Perinteikäs mediatuote on pitänyt ja kasvattanut jalansijaansa myös verkossa. The Atlanticin mukaan sen verkkosivuston yleisöt ovat kasvaneet vuosittain miltei 30 prosentin vauhdilla.

Kampanjasta kertoo AdAge.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.