Some

M&M 10.2.2016 10:25 päivitetty 3.3.2016 15:39

Facebook kasvaa yhä kotikulmillaan - nappaa leijonanosan kaikesta somemainonnasta Yhdysvalloissa

Colourbox

Facebookista ostetaan eMarketerin mukaan Yhdysvalloissa tänä vuonna mainontaa 9,86 miljardilla dollarilla.

Facebookin kuukausittaisten yhdysvaltalaiskäyttäjien määrä kasvaa tänä vuonna niin reippaasti, että sen osuus kaikista somepalveluihin Yhdysvalloissa kohdistetuista mainospanostuksista kasvaa 73,4 prosenttiin, arvioi eMarketer.

Facebookista ostetaan eMarketerin mukaan Yhdysvalloissa tänä vuonna mainontaa 9,86 miljardilla dollarilla.

Toiseksi suurimman osuuden kokonaiskakusta nappaa Twitter, jonka osuus nousee arviolta 13,8 prosenttiin.

Tutkimusyritys arvioi Facebookin kuukausittaisten yhdysvaltalaiskäyttäjien määrän nousevan tänä vuonna 162,9 miljoonaan, mikä on 50,3 prosenttia Yhdysvaltain kokonaisväestöstä. Kyseessä olisi ensimmäinen kerta, kun osuus on yli puolet Yhdysvaltain kokonaisväestöstä. Vuonna 2014 osuus oli 49,3 prosenttia.

Yhdysvaltojen seuraavaksi suosituimman somepalvelun, Facebookin omistaman Instagramin kuukausittaisten käyttäjien osuudeksi eMarketer ennustaa 27,6 prosenttia maan kokonaisväestöstä. Kolmantena tulee Twitter, jonka vastaava osuus jää 17,5 prosenttiin.

Vaikka Facebookin mobiilikäyttäjien määrä on sekin kasvanut, Twitter on yhä mobiilikuningas: tänä vuonna 92,3 prosenttia Twitterin käyttäjistä kirjautuu palveluun mobiilissa, eMarketer arvioi.

Yhä suurempi osuus Facebookin ja Twitterin Yhdysvaltain mainostuloista tuleekin mobiilista. Facebookilla mobiilimainonta kattaa 82,0 prosenttia kokonaismainostuloista, Twitterillä 92,3 prosenttia.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.