Facebook

M&M 3.1.2016 15:13 päivitetty 3.3.2016 15:37

Facebook kokeilee kiinnostuspohjaista uutisvirtaa

Talouselämä

Jatkossa käyttäjät voivat kustomoida Facebookin uutisvirtansa eri aiheiden mukaan.

Facebookin toimitusjohtaja Mark Zuckerberg on uhonnut, että hän haluaa someyhteisön uutisvirran kehittyvän "parhaaksi personoiduksi sanomalehdeksi".

Sanomalehdissä uutiset on jaettu osioihinsa, joten myös Facebook kokeilee kategorioita tietyille käyttäjilleen. Nyt testi on tarkoitus levittää mobiilikäyttöön.

Kategorioidussa uutisvirrassa postaukset on tyypitetty eri aihealuden alle.

Uutisvirraksi voi valita tavallisen sijaan esimerkiksi tyyliin, matkailuun tai uutisotsikoihin keskittyvän virran.

Some-toimisto Laundry Servicen toimitusjohtaja Jason Stein julkaisi Twitterissä esimerkin Facebookin muuttuneesta uutisvirrasta. Kaikkiaan hänelle näkyi 13 eri vaihtoehtoa uutisvirralle.

Käyttäjät voivat myös muokata uutisvirran versioita etsimällä niihin alakategorioita. Esimerkiksi tyyli-kategoriassa on mahdollista valita naisten tyyli tai vielä jokin sen alakategorioista.

Toistaiseksi aihealueittain jaotelluissa uutisvirroissa ei ole lainkaan mainoksia. Mikäli Facebook kuitenkin päätyy laajentamaan ominaisuuden kaikkien käyttäjien ulottuville, on todennäköistä, että mainokset ilmestyvät myös eri versioihin.

Uudesta ominaisuudesta kertoi Advertising Age.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Mainonnan monitaho

22.09.2017 10:37

Tuula Kallio valittiin Mainonnan Monitahon saajaksi

Dagmarin Tuula Kallio on vuoden 2017 Mainonnan Monitaho -tunnustuksen saaja. Hän haluaa ohjata tunnustukseen kuuluvan MAT-säätiön stipendin startupille, joka edistää tekoälyn ja teknologian hyödyntämistä markkinoinnissa. 5 000 euron arvoisen stipendin saavaa yritystä etsitään vielä.