Facebook

M&M 3.1.2016 15:13 päivitetty 3.3.2016 15:37

Facebook kokeilee kiinnostuspohjaista uutisvirtaa

Talouselämä

Jatkossa käyttäjät voivat kustomoida Facebookin uutisvirtansa eri aiheiden mukaan.

Facebookin toimitusjohtaja Mark Zuckerberg on uhonnut, että hän haluaa someyhteisön uutisvirran kehittyvän "parhaaksi personoiduksi sanomalehdeksi".

Sanomalehdissä uutiset on jaettu osioihinsa, joten myös Facebook kokeilee kategorioita tietyille käyttäjilleen. Nyt testi on tarkoitus levittää mobiilikäyttöön.

Kategorioidussa uutisvirrassa postaukset on tyypitetty eri aihealuden alle.

Uutisvirraksi voi valita tavallisen sijaan esimerkiksi tyyliin, matkailuun tai uutisotsikoihin keskittyvän virran.

Some-toimisto Laundry Servicen toimitusjohtaja Jason Stein julkaisi Twitterissä esimerkin Facebookin muuttuneesta uutisvirrasta. Kaikkiaan hänelle näkyi 13 eri vaihtoehtoa uutisvirralle.

Käyttäjät voivat myös muokata uutisvirran versioita etsimällä niihin alakategorioita. Esimerkiksi tyyli-kategoriassa on mahdollista valita naisten tyyli tai vielä jokin sen alakategorioista.

Toistaiseksi aihealueittain jaotelluissa uutisvirroissa ei ole lainkaan mainoksia. Mikäli Facebook kuitenkin päätyy laajentamaan ominaisuuden kaikkien käyttäjien ulottuville, on todennäköistä, että mainokset ilmestyvät myös eri versioihin.

Uudesta ominaisuudesta kertoi Advertising Age.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.