Sosiaalinen media

Timo Tamminen 19.5. 20:30

Facebook lupaa kitkeä liioittelevat ja harhaanjohtavat otsikot

Colourbox

Facebookin automaatio toimisi samalla tavalla kuin roskapostisuodattimet, jotka havaitsevat viesteistä tiettyjä, usein roskapostissa esiintyviä avainsanoja.

Facebook lupaa parantaa klikkiotsikoiden havaitsemista ja poistamista uutissyötteestä, sillä käyttäjät eivät halua nähdä sellaisia.

Facebookin mukaan monet palvelun käyttäjistä kokevat klikkiotsikot ärsyttävinä ja vastenmielisinä. Siksi palvelu pyrkii taistelemaan niitä vastaan automaation voimin.

Vastaisuudessa huomiota kiinnitetään erityisesti kahdenlaisiin klikkiotsikoihin. Ensinnäkin sellaisiin, jotka liioittelevat tai johtavat harhaan itse aiheesta. Sen lisäksi Facebookin syyniin joutuu julkaisut jotka jättävät pois otsikoista tärkeää sisältöä vain siksi, jotta käyttäjät saataisiin houkuteltua klikkaamaan linkkiä, Betanews kirjoittaa.

Facebookin automaatio toimisi samalla tavalla kuin roskapostisuodattimet, jotka havaitsevat viesteistä tiettyjä, usein roskapostissa esiintyviä avainsanoja. Facebookin mukaan yhtiö on jo käsityön avulla onnistunut havaitsemaan lukuisia avainsanoja, jotka toistuvat usein klikkiotsikoiksi määriteltävissä sisällöissä.

Facebook muistuttaa, etteivät sen uudet algoritmit vähennä liikennettä suurimmalle osalle sivustoista, sillä useimmat sivustot eivät syyllisty kuvatunkaltaiseen toimintaan. The Vergen mukaan klikkiotsikoiden tunnistus ulotetaan koskemaan myös muita kuin palvelun englanninkielistä versiota.

Lähde: Mikrobitti

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kommentti

17.08.2017 10:42

Mainostajat rämpivät verkossa

Online-kampanjat tavoittavat naiset huonommin kuin miehet, ja todella heikosti kaikki nuoret aikuiset.