Kampanjat

Talouselämä 27.9.2012 08:20 päivitetty 4.2.2016 10:27

Fazer pahoittelee suklaakampanjaansa

Fazer pyytää anteeksi hyväntekeväisyyskampanjansa herättämää mielipahaa.

Fazer pyytää anteeksi hyväntekeväisyyskampanjaansa, joka on herättänyt keskustelua sosiaalisessa ja perinteisessä mediassa.

Elokuussa järjestetyssä kampanjassa Fazer lupasi lahjoittaa jokaisesta myydystä 200 gramman Fazerin Sininen -suklaalevystä viisi senttiä koulun rakentamiseen Norsunluurannikolle.

Fazerin mukaan kampanja on yksi osa yhtiön työtä vastuulliskysymysten parissa. Yhtiö myöntää, että viesti kampanjasta olisi voinut olla toisenlainen ja pahoittelee, jos kampanja on tuottanut mielipahaa.

Fazeria on myös kritisoitu kaakaon hankkimisesta viljelmistä, joissa saattaa olla lapsityövoimaa.

Ylioppilaslehti soimasi syyskuun alussa Fazeria siitä, että yhtiö käytti reilut 50 000 euroa Helsingin Sanomien etusivun mainokseen, kun itse koulun rakentamiseen olisi tarvittu vain 20 000 euroa etusivuun käytetyn rahan päälle. Myös mainoksen julkaissut Helsingin Sanomat kiirehti moittimaan Fazeria keskiviikkona.

Fazer kertoo parantavansa vastuullisuutta kaakaon alkutuotannossa ja koko hankintaketjussa. Yhtiön keskeisin tavoite on kaakaoraaka-aineen jäljitettävyys. Fazer uskoo, että kun yhtiö tietää kaakaon alkuperän, se voi olla varma myös alkutuotannon olosuhteista.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Mainonnan monitaho

22.09.2017 10:37

Tuula Kallio valittiin Mainonnan Monitahon saajaksi

Dagmarin Tuula Kallio on vuoden 2017 Mainonnan Monitaho -tunnustuksen saaja. Hän haluaa ohjata tunnustukseen kuuluvan MAT-säätiön stipendin startupille, joka edistää tekoälyn ja teknologian hyödyntämistä markkinoinnissa. 5 000 euron arvoisen stipendin saavaa yritystä etsitään vielä.