Virvoitusjuomat

M&M 22.2. 17:15 päivitetty 3.3. 15:39

Feikkimainos sättii kovin sanoin limuja: kutsuu niitä "nestemäiseksi karkiksi" ja "kuplivaksi sokerivedeksi"

Colourbox

Tekomainoksella tuodaan esiin, kuinka virvoitusjuomateollisuus on onnistunut normalisoimaan limonadien lipittämisen häivyttämällä niiden haitallisia terveysvaikutuksia.

Suurin osa limujen juojista tietää, että ne eivät ole mitään terveysjuomia, mutta toisinaan on ihan hyvä muistuttaa itseään, kuinka paljon sokeria limsat sisältävät.

Cracked on julkaissut If Soda Commercials Were Honest -videon, jossa se tuo esiin limujen vähemmän houkuttelevia puolia ja tarkastelee kuinka tehokkaasti virvoitusjuoma-ala on onnistunut punoutumaan osaksi kultuuriamme ja normejamme.

Crackedin tekomainoksessa limuja kutsutaan "pullolliseksi karkkia" ja "märäksi sokeriksi".

 

"Lisäsimme vettä ja kuplia siihen, jotta voit kuvitella, että se on juoma. Mutta sitä se ei ole, se on pääasiassa siirappia", kertoo tekomainoksen kasvo videolla.

"Kilpailijamme ja me olemme käyttäneet vuosikymmeniä ja miljardeja dollareita saadaksemme ihmiset pikkuhiljaa yhdistämään meidän tuotteemme hauskanpitoon, onnellisuuteen, yhdessäoloon ja joissain tapauksissa jopa kokonaisiin juhlapyhiin", mainoskasvo kertoo.

Tekomainoksessa piikitellään limonadien valmistajia purevalla otteella, ja siinä tuodaan esiin, kuinka limuja markinoidaan aggressiivisesti myös lasten elämään.

Videosta kertoi Adweek.