Markkinointi

M&M 5.12.2016 08:23

Finlayson ottaa kantaa: "Isänmaallisuuteen on liitetty suvaitsemattomia piirteitä"

Kuvakaappaus kampanjasivustolta.

Tekstiiliyhtiö haluaa luoda leijonaperheen, josta löytyy jokaiselle suomalaiselle samaistuttava versio Suomen leijonasta.

Tekstiiliyhtiö Finlayson kutsuu itsenäisyyden satavuotisjuhlan kunniaksi suomalaisia mukaan suunnittelemaan Suomen leijonan uutta sukupolvea.

Yrityksen 100 leijonaa Suomelle -hanke on virallinen osa Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaa. Suunnittelukampanja toteuttaa myös juhlavuoden 2017 virallista "Yhdessä"-teemaa.

Finlaysonin toimitusjohtaja Jukka Kurttila kertoo yhtiön haluavan, että jokaiselle suomalaiselle löytyisi samaistuttava leijona. Tavoitteena on suunnitella virallisen leijonan "kaveriksi" leijonaperhe, josta jokainen saisi valita itselleen sopivan.

"Jollekin leijona voi olla tasa-arvon ja suvaitsevaisuuden symboli, toiselle demokratian ja yhdessä tekemisen symboli ja kolmannelle toimeliaisuuden ja ahkeruuden symboli", Kurttila kertoo.

Kurttila kuvailee, että virallinen leijona on arkikäytössä joutunut vääriin käsiin.

"Sen ympärille on rakentunut syrjivää ilmapiiriä ja merkityksiä, joita on vaikea tunnistaa isänmaallisuudeksi. Samalla isänmaallisuuteen on liitetty suvaitsemattomia piirteitä", Kurttila kertoo tiedotteessa.

Suunnitteluhankkeeseen voi osallistua jättämällä oman leijonatyönsä tammikuun loppuun mennessä kampanjasivustolla. Finlaysonin tavoitteena on lanseerata leijona-aiheisia tuotteita juhlavuoden aikana. Kansalaisten toteuttamien suunnitelmien kaupallisesta käytöstä sovitaan kussakin tapauksessa erikseen.

Hankkeen toteuttamisessa ovat olleet mukana myös suunnittelutoimisto Idean ja Helsingin Sanomat.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö