Yhteistyö

M&M 22.9. 10:40 päivitetty 22.9. 13:06

Fokus Media ostaa Sanomalta asiakaslehtiliiketoimintaa

Katariina Salmi

Sanoma ja Fokus Media tiivistävät yhteistyötään.

Sanoma Media Finland kertoo sopineensa sisältömarkkinoinnin strategisesta yhteistyöstä Fokus Median kanssa.

Sanoma myy Head Officen asiakaslehtiliiketoiminnan Fokus Medialle, ja Fokus Media alkaa kumppanina tuottaa sisältöjä Sanoman sisältömarkkinoinnin tarpeeseen.

”Oma media on erittäin tehokas tapa tavoittaa ja vaikuttaa osana markkinointiviestinnän keinovalikkoa. Fokus Media -yhteistyön kautta pystymme entistä paremmin vastaamaan tähän asiakastarpeeseen ja rakentamaan toimivia ja tuloksellisia kokonaisuuksia yhdistämällä asiakkaiden omia ja Sanoman medioita”, kertoo Sanoman Mediaratkaisut -yksikön johtaja Sami Smolander tiedotteessa.

Fokus Media jatkaa asiakaslehtien sisällöntuotantoa aikakauslehtikustantamisen rinnalla.

”Osa Head Officen huippuosaavasta ja moneen kertaan palkitusta tiimistä siirtyy kaupan myötä meille ja jatkaa tiivistä yhteistyötä nykyisten asiakkaiden kanssa niin painettujen kuin digitaalistenkin julkaisujen parissa. Sidosryhmälehdet ja omien medioiden tuottaminen istuu hyvin meidän tapaamme tehdä töitä ja täydentää kohderyhmämedioidemme tarjontaa”, sanoo Fokus Median toimitusjohtaja Tapani Pitzen.

Sanoman Head Officen asiakaslehtiliiketoiminnan liikevaihto on Pitzenin mukaan noin kolme miljoonaa euroa.

Pitzen ei halua avata liiketoiminnan tulosta, mutta hän kertoo M&M:lle liiketoiminnan olleen kannattavaa.

Asiakaslehtiliiketoiminnassa on ollut 15 henkilöä töissä, eikä henkilöstömuutoksia ole Pitzenin mukaan luvassa.

Miksi ostitte Head Officen asiakaslehtiliiketoiminnan Sanomalta?

"Halusimme uudenlaista tukijalkaa, ja lisäksi sisältömarkkinointi on noussut meillä hyvin vahvasti esille. Asiakkaat kyselevät tällaisia ratkaisuita", Pitzen kertoo.

"Huomasimme, että tässä löytyi yhteinen tahtotila Sanoman kanssa, jolloin me voimme yhdistää voimiamme ja luoda sisältömarkkinointiratkaisuja Fokus Median tuotteisiin ja asiakkaille, kuten myös Sanomille."

Fokus Medialla ja Sanomilla on ollut keväästä lähtien mediamyynnin yhteistyötä, jossa Fokus Media on myynyt kolmeen Sanoman aikakauslehteen ilmoituksia.

Kaupan ostohinta ei ole julkinen.

Vuonna 2014 perustetun Fokus Median tuotteet AutoBild, Pelit, GEO, Antiikki & Design, GTi-Magazine ja V8-Magazine yhtiö on ostanut Sanomalta.

Hifimaailman Fokus Media hankki Pop Medialta ja ryhtyi julkaisemaan Plaza Kotia syksyllä 2015.

Fokus Mediaan kuuluvat myös digitaaliset palvelut overdrive.fi, autobild.fi, gti.fi, hifimaailma.fi, antiikkidesign.fi sekä pelit.fi.

Artikkelia on täydennetty kello 13.05: Fokus Median toimitusjohtajan kommentit lisätty, otsikkoa muokattu ja Fokus Median tuotteet korjattu.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Media

26.09.2016 16:30

MTV valitsi Koskiselle seuraajat

MTV:n talous- ja strategiajohtajan pestistä lähteneen Jani Koskisen tehtävät on järjestely uudella tavalla. Nyt tontti on jaettu kahdelle johtajalle.