Yhteistyöt

Kaisa Saario 21.1. 15:33 päivitetty 3.3. 15:38

Fonecta ja MTV lyövät hynttyyt yhteen - uusi yhteinen mainosverkosto pk-yrityksille

Yhteisen verkoston suuremman tavoittavuuden ansiosta Fonecta ja MTV toivovat re-marketing-työkalustaan vaihtoehtoa esimerkiksi Googlen vastaaville tuotteille.

Fonecta ja MTV yhdistävät mainosvoimansa ja lanseeraavat Fonectan nimissä uuden, pk-yrityksille suunnatun re-marketing-väylän.

Re-marketingilla viitataan markkinointiin, jossa mainontaa kohdennetaan sellaisille yrityksen sivuilla jo kertaalleen käyneille henkilöille, joita ei vielä ole saatu houkuteltua asiakkaiksi. Yhteistyön myötä Fonecta alkaa tarjota yritysasiakkailleen re-marketingia myös MTV:n verkkomedioissa.

Fonectan oma verkosto tavoittaa tällä hetkellä noin 2,8 miljoonaa uniikkia kävijää kuukaudessa, MTV:n verkkomediat taas tavoittavat noin 2,5 miljoonaa kävijää.

"Idea on tietenkin se, että jos joku kävijä tai selain on käynyt pk-yrityksen sivuilla, pystymme kohdentamaan samoihin selaimiin meidän yhteisen verkoston voimaa, jolloin saadaan parempi tavoittavuus ja kattavuus", Fonectan kehitysjohtaja Mikko Ketola sanoo M&M:lle.

Suuremman tavoittavuuden ansiosta Fonecta ja MTV toivovat omasta ratkaisustaan vaihtoehtoa esimerkiksi Googlen vastaaville tuotteille, tai sitten täydentämään vaikkapa Googlelta ostettua hakusanamainontaa.

"Pidän ensiarvoisen tärkeänä sitä, että kotimaiset mediatalot voivat keskenään luoda innovatiivisia uusia yhteistyömalleja muuttuvaan mediamarkkinaan", MTV:n verkkomainonnan kehityksestä vastaava Pasi Raassina sanoo tiedotteessa.

MTV:lle yhteistyö Fonectan kanssa avaa Raassinan mukaan myös "mielenkiintoisen portin" pk-sektorin yritksiin.

Ketolan mukaan etuna onkin se, että moni pk-yritys hyödyntää jo samaa Fonectan analytiikkaa, jonka avulla re-marketingiakin lähdetään kohdentamaan. Tutun analytiikan avulla yritykset voisivat käynnistää re-marketing-kampanjan pienemmilläkin kävijämäärillä – ja pienelläkin budjetilla, hän sanoo.

"Jos pk-yritys tekee tätä vuositasolla, kuukausikustannukset voivat lähteä 500-2000 eurosta", Ketola sanoo.

Täsmennys 22.1. klo 10:33: Palvelu voi täydentää esimerkiksi Googlelta ostettua hakusanamainontaa. Aiemmin tekstissä puhuttiin hakukoneoptimoinnista.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö