Media

Laura Kukkonen 30.11.2016 15:01 päivitetty 30.11.2016 15:52

Forbes Suomi lykkää lanseeraustaan - päätoimittajan haku jatkuu

Kuvakaappaus Forbes Suomen verkkosivuilta.
Forbes Suomen lanseerauslaskuri otti takapakkia.

Yhdysvaltalainen lehtikonsepti Forbes saapuu nykytietojen mukaan Suomeen helmikuussa.

Yhdysvaltalaislähtöinen Forbes on jälleen lykännyt Suomen-lanseeraustaan.

Aivan alun perin talouslehden oli määrä ilmestyä ensi kertaa suomalaisversiona vuonna 2014. Aiemmin tänä syksynä Forbesia Suomessa ja Baltiassa julkaiseva, latvialaisomisteinen SK Media Finland kertoi ensimmäisen numeron tulevan julki nyt joulukuussa.

"Päätimme siirtää aikataulua helmikuuhun. Syy lykkääntymiseen on päätoimittajan valinta. Olemme käyneet keskusteluja siitä, ja oikeaa henkilöä ei vielä ole löydetty", Forbes Suomen kaupallinen johtaja Fredrik Nars kertoo M&M:lle.

Narsin mukaan päätoimittajan tehtävään on kuitenkin riittänyt hakijoita.

"Kun lanseerataan, niin pitää olla päätoimittaja. Haluamme panostaa laatuun ja siihen positioon oikean henkilön."

Forbesilta kerrotaan, että myös toimittajia on "identifioitu rooleihin". Lisäksi sisältöjen käännöstyöt on aloitettu.

Myös muilta osin Forbes Suomen pyörät rullaavat eteenpäin, Nars kertoo. Helsingin Unioninkadulla työskentelee tällä hetkellä seitsemän hengen tiimi lähinnä ilmoitusmyynnin ja sisältömarkkinointiprojektien myynnin parissa.

"Se on saanut hyvän vastaanoton. Olemme kolmen viime viikon aikana solmineet sopimuksia ensi vuodelle", Nars sanoo.

Forbes tuo Suomeen printtilehden ja verkkosivuston mukana myös konferenssipalvelut, ja Narsin mukaan tapahtumat on yksi Forbes Suomen panostusalue. B2b-puolta hoitamaan onkin jo rekrytoitu aiemmin Bonnier Business Forumissa työskennellyt Frank Sjöblom.

"Hän vastaa helmikuussa lanseerattavasta Forbes Club -tapahtumasta", Nars kertoo. Kyseinen konsepti on ylimmälle johdolle kohdennettu tapahtumasarja.

Ensimmäisen Forbes Suomen numeron levikin on kerrottu olevan 70 000 kappaletta. Narsin mukaan levikki ja painosmäärä pysyvät suunnitelmien mukaisina viivytyksestä huolimatta.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.