Kahvinvalmistajat

M&M 25.1.2016 20:08 päivitetty 3.3.2016 15:38

George Clooneyn kaksoisolento ilmestyi mainokseen - Nespresso haastaa kilpailijansa oikeuteen

Nespresso vaatii kilpailijaltaan vahingonkorvauksina 50 000 dollaria.

Nespresso haastaa kilpailevan kahvinvalmistajan, israelilaisen Espresso Clubin oikeuteen siitä, että yritys on käyttänyt näyttelijä George Clooneyn näköistä henkilöä mainoksissaan.

Clooney on Nespresson mainoskasvo.

Espresso Clubin mainoksessa Clooneyn näköistä miestä opetetaan Espresso Clubin hyödyistä. Mainoksessa ilmoitetaan vielä, että harmaahiuksinen mies "ei ole George Clooney", kertoo The Telegraph.

 

Nespresso Israel sanoo, että oikeustoimiin ryhdyttiin, jotta "asiakkaita ei johdettaisi harhaan". Yhtiö vaatii kilpailijaltaan 50 000 dollaria vahingonkorvauksina ja se haluaa myös, että mainos poistetaan.

Espresso Club sanoo, että kieli poskessa tehty mainos sekä Clooneyn kaksoisolento oli tarkoitettu kuluttajille, jotka etsivät "epämuodollisempaa" kahvikokemusta.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Innovaatiot

27.03.2017 18:30

Voitto, Helsingin yliopisto ja SEK kehittivät uuden palvelun

Mediatoimisto Voitto ja Helsingin yliopisto ovat kehittäneet yhteistyössä uuden Unibot-palvelun. Kyseessä on Facebook-ympäristössä toimiva automaattinen, vuorovaikutteinen keskusteluohjelma, joka ohjaa nuoria käyttäjiä heitä kiinnostavien koulutusvaihtoehtojen äärelle.

Yrityskaupat

27.03.2017 12:30

Solita ostaa palvelumuotoilutoimisto Palmun

Digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys Solita ostaa yrityskaupassa palvelumuotoilutoimisto Palmun koko osakekannan. Solita ilmoitti yrityskaupasta maanantaina julkaisemassaan tiedotteessa.