Google

M&M 28.2.2016 21:12 päivitetty 3.3.2016 15:39

Googlella jälleen erikoinen suunnitelma - haluaa pyyhkiä tekstarit historiankirjoihin

Colourbox

Google ja 19 puhelinoperaattoria haluaa korvata tekstiviestit uudella RCS-tekniikalla.

Google yrittää uudistaa tekstiviestinnän perusteellisesti.

Jättiyhtiö on lyöttäytynyt yhteistyöhön puhelinoperaattoreiden kanssa korvatakseen teksti- ja kuvaviestistandardit sms:n ja mms:n uudella RCS (Rich Communication Services) -tekniikalla.

RCS:n avulla voi lähettää korkeamman laadun kuvia, aloittaa ryhmäkeskusteluja ja tulevaisuudessa sitä voidaan käyttää vaikkapa videopuheluihin.

Modernin teknologian käyttäjille näissä ominaisuuksissa ei ole mitään uutta. Kaikki edellämainitut toiminnot osallistuvat esimerkiksi Facebook Messengerin, WhatsAppin tai jopa Applen iMessagen kautta.

Google kuitenkin lupaa RCS:n edelleen yksinkertaistavan viestintää, vaikka onkin epäselvää, kuinka tekniikka tullaan ottamaan käyttöön.

Google työskentelee tekniikan standardisoimiseksi 19 puhelinoperaattorin kanssa, mukaan lukien Sprint, Deutsche Telekom, Orange ja Vodafone sekä GSMA. Kaikki kumppanuuteen kuuluvat yhtiöt ovat sopineet muodostavansa yhden, Android-käyttöjärjestelmän tukeman RCS-standardin.

Vaikka tekniikka on ollut kehitystyön alla jo vuosia, lopullista yhteistyön tuotosta saatetaan joutua odottamaan tovi, kertoo The Verge.

Lisäksi kumppanuusluettelosta puuttuu kaksi merkittävää operaattoria: AT&T ja Verizon. Lisäksi listalla olevasta T-Mobilesta on annettu tarkennus, että emoyhtiön mukana oleminen ei tarkoita itse operaattorin olevan kehitystyössä mukana.

Lähde: Talouselämä

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kilpailut

25.02.2017 12:01

Metsästätkö leijonaa? – Mainoskilpailujen plussat ja miinukset

Kevään mainoskilpailuissa pannaan ideat paremmuusjärjestykseen. Samalla järjestykseen pannaan tekijät, toimistot, ketjut ja jopa maat. Tällä kertaa ei puhuta siitä, miksi Ruotsi voittaa ja Suomi ei, vaan siitä, kannattaako kilpailuihin osallistua ja jos kannattaa, niin mihin?

Kommentti

24.02.2017 11:12

Hasan & Partners upotti itsensä suohon

"Hasan & Partners ajoi Planin tilanteeseen, jossa se joutui puolustamaan, että heidän kampanjoissaan käytetyt faktat pitävät kutinsa. Se on paitsi surullista, myös epälojaalia asiakasta kohtaan", toimittaja Cilla Bhose kirjoittaa.

Elokuvat

24.02.2017 09:53

Lidlistä Tuntemattoman sotilaan yhteistyökumppani

Saksalainen vähittäiskauppaketju kertoo haluavansa tukea suomalaista kulttuuria. "Uusi Tuntematon sotilas ei toteutuisi ilman kumppaneita", elokuvaprojektin yhteyspäällikkö Laura Sutinen kertoo.