Verkkolehdet

M&M 18.1.2016 13:55 päivitetty 3.3.2016 15:37

Googlen hakukoneen päivitys tiputti The Economistin ja muiden verkkolehtien kävijämääriä

The Economist, Time ja muut lehdet kärsivät Googlen hakukoneen algoritmin muutoksesta.

Google teki hakukoneensa algoritmiin muutoksen, jonka myötä muun muassa lehtien The Economist, Time, The Atlantic ja The New Yorker verkkosivut eivät ole nousseet hakutuloksissa yhtä korkealle kuin aiemmin.

Muutoksesta kertoo The Drum -verkkosivusto.

Hakukoneen algoritmin muutoksesta vihjasivat viime viikolla Googlen työntekijät, ja Searchmetricsin julkaiseman analyysin mukaan eri lehtien verkkosivujen kävijämäärät laskivat Googlen Yhdysvalloissa tekemän muutoksen jälkeen.

"On selvää, että häviäjät ovat perinteisiä printtilehtiä, ja heidän menetyksensä johtuu enimmäkseen vanhemmista sisällöistä", kommentoi Searchmetricsin teknologiajohtaja Marcus Tober analyysin tuloksia.

Toberin mukaan kävijöitä menettivät muun muassa verkkosivut newyorker.com, vanityfair.com, arstechnica.com, fastcompany.com ja economist.com.

Searchmetricsin mukaan Googlen hakukoneen muutoksista johtuvat kävijämäärien vaihtelut eivät ole vielä olleet näkyvissä kansainvälisillä markkinoilla.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Media

21.07.2017 09:32

Alma Median tulos parani odotetusti

Mediatalo Alma Median oikaistu liikevoitto kasvoi lähes 34 prosenttia vuodentakaisesta huhti-kesäkuussa. Tulosta paransivat etenkin Alma Marketsin vahva kasvu Tšekissä sekä kustannussäästöt.