Kilpailut

M&M 10.1. 12:00

Grand One taas käyntiin: "Yllättäkää meidät hulluilla ideoillanne"

Teppo Kotirinta
Sami Niemelä

Digitaalisen markkinointiviestinnän kilpailua Grand Onea luotsaa tänä vuonna Nordkappin Sami Niemelä.

Digitaalisen markkinointiviestinnän kilpailu Grand One on jälleen käynnistynyt. Tänä vuonna kilpailua päätuomaroi palvelu- ja tuotemuotoilutoimisto Nordkappin luova johtaja Sami Niemelä.

Niemelä on myös Grafian hallituksen jäsen sekä ollut perustamassa vuorovaikutussuunnitteluun keskittyneen IxDA:n Helsingin jaostoa.

Viime vuonna kilpailua myllättiin isommin uusiksi, tänä vuonna esitellään ainoastaan yksi uusi kategoria. Tuloksellisin palvelu -kategoriassa etsitään parhaita esimerkiksi palvelumuotoilun tai designin avulla bisnestä mitattavasti edistäneitä palveluja.

"Tärkeintä on merkitys. Aion löytää ja nostaa esiin rohkeita irtiottoja, jotka haastavat asiakasta, vievät alaa eteenpäin ja joissa yhdistyy kokonaisvaltainen laatu, tyylipuhdas suoritus oikeassa paikassa, oikealla tavalla", Niemelä kertoo odotuksistaan palkintotöistä tiedotteessa.

”Digitaalisuus valuu yhä vahvemmin fyysiseen maailmaan, ja muokkaa yritysten ydintä, organisaatioita ja olemassaolon tarkoitusta. Muotoilun ja markkinointiviestinnän rajat hämärtyvät, ja parhaita keissejä määrittää yhä vahvemmin ideoiden puhtaus sekä vahva yhteys liiketoiminnan ja strategian suurempaan kontekstiin, kanavista ja aikajänteestä riippumatta."

Grand Onessa on kaikkiaan 17 kategoriaa, joiden voittajien lisäksi valitaan Vuoden yritys.

Niemelällä on toiveitakin kilpailuun töitään ilmoittaville.

"Yllättäkää meidät hulluilla ideoillanne, teknisellä nerokkuudellanne ja vangitsevilla tarinoillanne."

Grand Oneen voi ilmoittaa töitä 2. helmikuuta saakka. Kilpailu huipentuu Konepaja Brunossa 6. huhtikuuta.

Kisan ilmeestä vastaa tänä vuonna Agency Leroy. Tuotantokumppanina toimii Inuits.