Kampanjat

M&M 19.10.2016 15:01

Grandiosa siirtyi uuteen ruutuun Satumaan ja OMD:n kanssa

Kuvakaappaus

Pizzatasku-tuotteen kampanjalla kokeiltiin verkon kohdistusmahdollisuuksia. Tulokset näkyivät liikevaihdossa saakka.

Pitsabrändi Grandiosa halusi nostaa uuden Pizzatasku-tuotteensa tunnettuutta ja myyntiä.

Brändin omistava Orkla Foods ryhtyi tavoitteen kanssa toimiin ja päätti laajentaa televisiomainoskampanjaansa kohdennetuilla YouTube-mainoksilla. Kampanjassa olivat mukana mainostoimisto Satumaa Family Business ja mediatoimisto OMD.

Orkla Foodsin tuoteryhmäpäällikkö Johan Finnberg kertoo, että yhtiö halusi kokeilla verkon kohdistusmahdollisuuksia, vaikka tv-mainonnan tavoittavuus on edelleen hyvä.

"Olemme aina käyttäneet televisiota. Tiedämme kuitenkin, että yleisömme on siirtymässä nopeasti verkkoon", Finnberg sanoo.

Päätös oli Grandiosalle suosiollinen, sillä kampanjavideoita nähnyt ryhmä teki yli 2 000 prosenttia enemmän brändiin liittyviä Google-hakuja kuin verrokkiryhmässä. Lisäksi kampanja toi lähes 20 prosentin lisäyksen brändin tunnettuuteen videoita nähneen yleisön keskuudessa.

Finnbergin mukaan kampanja ylitti tavoitteensa ja sillä oli selkeä vaikutus liikevaihtoon.

"Avain oli hyödyntää sisältöä, joka kiinnosti jo valmiiksi kohderyhmää ja käyttää luovaa ideaa joka oli suunniteltu erityisesti digitaaliseen kanavaan", Finnberg sanoo.

Kampanjassa kohdeyleisöä haluttiin ohjata erityiselle laskeutumissivulle, jolla kävijät voivat suunnitella oman pitsarullansa. Televisio toimi huomion herättäjänä ja uuden tuotteen esittelyssä kolmen viikon aikana. YouTubea hyödynnettiin vuorovaikutuksen lisäämiseen kahden lisäkuukauden aikana.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kommentti

24.01.2017 18:54

Ikävän viestin häivyttäminen osuu viestijän omaan nilkkaan

"Vaihtoehtoisten faktojen" ja "valeuutisten" aika ei ole haaste pelkästään mediaorganisaatioille vaan kaikille viestijöille. Siksi ainoa toimiva pitkän aikavälin viestintästrategia on avoimuus, myös silloin kun kerrottavana on ikäviä uutisia.